Technologie z Pardubic pronikla až na ropnou plošinu
12.03.2024 10:35 | Tisková zpráva
Jen málokterá česká technologie se může pochlubit tím, že pomáhá chránit bezpečí lidí takřka ve všech koutech světa a že to, co vymysleli a vyrobili experti z Pardubic, má dodnes své nezastupitelné poslání také na řadě míst, která se vyznačují třeba klimatickými extrémy. Řeč je o společnosti ERA, která se více než třicet let věnuje vývoji a výrobě technologií, které slouží k řízení letového provozu a detekci sledování cílů. A u příležitostí svého výročí dokonce nechala nahlédnout pod pokličku toho, pod čím jsou experti z Pardubic po celém světě podepsáni.
reklama
„Nejednou se o nás říkalo, že ERA je skvělá cestovka… Aby taky ne, vždyť naše technologie lze nalézt na většině světových letišť, pokrýváme vzdušný prostor nad celými státy a naše obranné systémy pracují v armádách Severoatlantické aliance i mimo ni,“ uvedla Lenka Stejskalová Reichová, tisková mluvčí společnosti ERA, která navazuje na téměř sedmdesátiletou tradici pardubické Tesly a dnes dodává do téměř 70 zemí po celém světě.
Podle jejích slov se tak může společnost pyšnit hned několika rekordy a extrémy. „Instalovali jsme naše technologie na Fidži i Azorských ostrovech, kde je největší vlhko. Nejstarší instalace si držíme doma, a to v Praze a Ostravě. Největší počet našich stanic najdete v Madridu a v Kuala Lumpur. V Nepálu a Bhútánu jsou nejvýše položené stanice. Nejekologičtější instalace jsou na Novém Zélandu. V ohrožení zemětřesením jsou naše technologie v Japonsku, Singapuru a Indonésii. Extrémní horko musejí vydržet naše instalace v Indii, Nigérii, Austrálii a na Srí Lance. Naopak extrémním mrazům jsou vystaveny technologie na Novém Zélandu, v Kyrgyzstánu a v Gruzii. Skoro neustále v mlze najdete naše systémy v Londýně a v Amsterdamu,“ přidává podrobný výčet exotických destinací tisková mluvčí na sociální síti.
Technologie z Pardubic se však instalovala také na ropnou plošinu v Severním moři. Pro tento účel musela společnost ERA speciálně vyškolit své servisní techniky, kteří absolvovali přípravný a náročný několikadenní trénink, který se skládal z různých oblastí. „Nejzajímavější byl asi nácvik úniku z havarovaného vrtulníku jak na souši, tak na vodě, který probíhal pod dohledem potápěčů a zkušených instruktorů. Naši technici si vyzkoušeli různé simulace potopení v bazénu a následný únik dle typu nehody, např. i havárii vrtulníku hlavou dolů, kde byla mnohem horší orientace pod vodou,“ vzpomíná Lenka Stejskalová Reichová
Další zajímavou oblastí byl trénink úniku z plošiny při havárii a orientace v zakouřeném prostoru. „Tento nácvik byl simulovaný únikem z budovy, ve které naši technici nikdy nebyli, a navíc měli nasazené i neprůhledné brýle. Následně trénovali evakuaci člunem, skoky z plošiny do volného moře a únik speciálními prostředky, které jsou k tomu na plošinách určeny,“ dodala mluvčí s tím, že tento trénink uzavíralo cvičení, které mělo všechny připravit k přežití na volném moři.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.