Ti se zorientovali rychle. Piráti si založili firmu, která jim pomáhala při vedení kampaně. Figuruje v ní i dosud neznámý muž, o kterém se dosud mnoho nevědělo

03.11.2017 17:14 | Zprávy

1. Pirátská s. r. o. Tak se jmenuje firma, která začala podle obchodního rejstříku fungovat před necelým půl rokem. Základní vklad činí 50 tisíc korun a jejím jediným jednatelem je předseda Pirátů Ivan Bartoš. Prokuru pak zastupuje nepříliš známý volební manažer Pirátů Štěpán Štrébl. V předmětu podnikání má pak 1. Pirátská s. r. o. napsáno: Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákona. Proč Piráti tuto společnost zakládali?

Ti se zorientovali rychle. Piráti si založili firmu, která jim pomáhala při vedení kampaně. Figuruje v ní i dosud neznámý muž, o kterém se dosud mnoho nevědělo
Foto: Oldřich Szaban
Popisek: Ondřej Kolek se s Vlaďkou Kolkovou u autobusu Pirátské strany

„Naše s. r. o. slouží k provozování e-shopu na adrese www.piratskyobchod.cz a také k přefakturaci online reklamy od zahraničních poskytovatelů (irský Facebook), aby se Česká pirátská strana nemusela stát identifikovanou osobou a podávat přiznání k DPH,“ vysvětluje volební manažer Pirátů Štěpán Štrébl.

Informace o přefakturování online reklamy kvůli neplacení DPH se mimochodem poněkud tluče s nedávným vyjádřením poslance Pirátů Mikuláše Ferjenčíka, přezdívaného Torrent. „Dneska na titulce Lidovek, že jsme marxisti a ultralevičáci, kteří podporují manifest DIEM (DIEM 25 – evropské radikální levicové hnutí iniciované bývalým řeckým ministrem financí Janisem Varufakisem; pozn. red.). Za sebe bych k tomu řekl jediné. To, že uvnitř Evropské unie existují daňové ráje (například Facebook daní veškeré zisky z prodeje reklamy na českém internetu v Irsku) je nehorázná drzost, kterou je potřeba řešit. Za stejnou drzost považuju sanaci bank z peněz daňových poplatníků. Nespatřuju na tomto postoji nic neliberálního a věřím, že si ho udržíme i přes korporátní PR tlak,“ napsal na svém facebooku někdejší místopředseda Pirátů Ferjenčík.

Ale vraťme se 1. Pirátské. V současnosti má podle volebního manažera Pirátů Štrébla obrat okolo 2 milionů. „Transakce můžete vidět na našem transparentním účtu. Z důvodu ochrany osobních údajů zákazníků bohužel nemůžeme zveřejnit vydané faktury, nicméně pracujeme na řešení, kdy by se zveřejňovali velcí odběratelé. Zatím jediným odběratelem nad 50 tisíc korun je Česká pirátská strana,“ vysvětluje Štrébl. Registr smluv lze podle něj nalézt na tomto odkazu. Přijaté faktury pak ZDE.

Firma 1. Pirátská se na volební kampani podílela podle Štrébla hlavně zajišťováním online reklamy na Facebooku a vedením e-shopu, kde si příznivci mohli objednat například propagační balíček s tričkem a zásobou pirátských listů k rozdávání. „Zároveň zaštítila dovoz propagačních předmětů pro kampaň a online založení firem nejrychlejším zájemcům přes https://urad.pirati.cz, kde jsme představili naši vize e-governmentu,“ dodává volební manažer Pirátů Štrébl.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jaroslav Šťastný

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

Jak byste definovala dezinformace?

Jak a kdo by podle vás měl posuzovat, co je a co není pravda? A co když se pravda ukáže vlivem času, což se dost často stává? Víte já bych od ODS čekal, že budete bojovat spíš za svobodu slova a ne dělat pravý opak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Čeští elfové. Co jsou zač a kdo je platí? Analytik se podíval blíže

9:51 Čeští elfové. Co jsou zač a kdo je platí? Analytik se podíval blíže

TÝDEN V MÉDIÍCH Nezodpovězená otázka, kdo platí České elfy a jejich boj s takzvanými dezinformacemi.…