Účet za tunel Blanka prověří advokátní kancelář White & Case

29.07.2011 12:35 | Zprávy

Pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS) kvůli výstavbě tunelu Blanka najal právníky z advokátní kanceláře White & Case. Mají zjistit, proč byla původně plánovaná cena za projekt 26 miliard korun navýšena o dalších deset miliard korun. Uvedl to dnes server Česká pozice.cz. "V současné době nás zajímá legálnost systému navyšování ceny a odpovědnost konkrétních osob," řekl serveru Svoboda. Na druhé straně odbor městského investora prověřuje, zda je Metrostav oprávněn stavět také trojský most, když se radikálně změnil projekt a jeho současná podoba neodpovídá předložené nabídce ze strany této stavební společnosti, dodal.

Účet za tunel Blanka prověří advokátní kancelář White & Case

Michal Dlouhý z White & Case serveru řekl, že kancelář v současné době připravuje pro magistrát právní analýzu týkající se projektu tunelového komplexu Blanka se zaměřením na objasnění tvorby cenových mechanismů. Jde přitom zejména o systém navyšování ceny díla, upřesnil.


Podle serveru Svoboda výběrem kanceláře White & Case překvapil své politické oponenty z řad koalice, která ovládá pražský magistrát. Primátorovi mají jeho političtí oponenti za zlé, že nenajal právní kanceláře, které ještě donedávna poskytovaly pro magistrát služby.

Stavba se prodražila o 10 miliard korun. Odpovědnost však nenese nikdo

Po loňském nástupu primátora Svobody do funkce se zjistilo, že původní cena 26 miliard korun bude navýšena minimálně o deset miliard Kč. Podle jeho předchůdce Pavla Béma (ODS) je za toto podražení zodpovědné nové vedení magistrátu. Tuto skutečnost však vyvrátil současný náměstek primátora Karel Březina (ČSSD), podle něhož pocházela většina dodatečných nákladů na projekt Blanka z let 2007 až 2010. "O nákladech na Blanku se v bývalé radě jednalo pouze jednou - v roce 2008. Tehdy rada vzala informace o stavbě pouze na vědomí," řekl České pozici Svoboda.


Blanka se stane součástí městského okruhu, její tunely budou mít délku asi 5,5 kilometru. Stavbu tunelového komplexu, která začala již v roce 2007, od počátku provází množství problémů. Během ražby se tunel třikrát propadl a Metrostav kvůli nehodám dostal od báňského úřadu několik pokut. Místní obyvatelé si také často stěžovali na hluk nebo prašnost ze stavby.

 

Čtěte také:

Primátor Svoboda: Nechci, aby Praha měla pověst středoevropského Las Vegas  

Primátor Svoboda připravil další krok k omezení hazardu v Praze 

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: qot

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

4:44 Máslo za 70 Kč, jenže s rakouským platem. „Jezdí sem Ukrajinci, berou je za Čechy.“

„U nás šílenství, tady pohoda,“ komentoval nám poloprázdné parkoviště před supermarketem v rakouském…