Úsek dálnice D11 za Jaroměří může být ohrožen. Vše prý trvá roky

07.02.2020 10:03 | Zprávy

Zatímco mezi Hradcem Králové a Jaroměří je ve výstavbě 22,4 kilometrů dálnice D11 směrem k Polsku, zbývajících 40,8 kilometrů mezi Jaroměří - Trutnovem a státní hranicí se má dle současných plánů dokončit nejdřív v letech 2026 - 2027. Přípravu zbývajících úseků je podle ministra dopravy potřeba zrychlit, protože polská strana bude na hranicích mezi lety 2023 – 2024 a mohou nastávat dopravní komplikace.

Úsek dálnice D11 za Jaroměří může být ohrožen. Vše prý trvá roky
Foto: archiv red
Popisek: Typický obrázek na D1 - stojící kolona

„Potřebujeme zkrátit přípravu, zrychlit výkupy pozemků a postavit alespoň úsek Trutnov – státní hranice o několik let dříve. Pokud budou do tří let Poláci na česko-polské hranici, vzniknou dopravní komplikace. Proto musíme co nejdříve schválit v tomto roce tzv. zákon o liniových stavbách a vyřešit možnosti zkrácení celé stavby a přiblížit termíny otevření české i polské dálnice,“ řekl ministr Karel Havlíček po jednání se svým polským protějškem Andrzejem Adamczykem.

Ministr Havlíček ustaví interní pracovní tým na Ministerstvu dopravy. V Poslanecké sněmovně pak vznikne tým napříč politickým spektrem pod vedením poslance Martina Kolovratníka, který se bude inspirovat v Polsku, jak lze legislativně urychlit výstavbu.

Dalším tématem společného jednání bylo obnovení dálkového spojení v relaci Praha – Wrocław na stávající konvenční trati. Předběžně lze předpokládat vedení čtyř párů vlaků v relaci Praha – Ústí nad Orlicí – Lichkov – Wrocław s dalším pokračováním ve směru Gdynia s jízdní dobou cca 4 hodiny. Provozování těchto vlaků je v plánu od prosince 2022.

Dálnice D11 po dokončení povede z Prahy přes Hradec Králové, Jaroměř a Trutnov až na hranice s Polskem. Na hranicích se česká dálnice napojí na polskou rychlostní silnici S3, vedoucí přes celé Polsko až k Baltskému moři. Dálnice D11 je součástí systému evropských silnic jako silnice E67 z Prahy do Helsinek. Je pravděpodobné, že ze současné trasy po silnici přes Náchod a Kladsko bude trasa E67 přenesena výhradně na dálnici D11.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Kdo stanovuje, kolik se bude platit za jednoho migranta?

A to bude každá země platit stejně? Protože co si budeme nalhávat, co je pro nás půl milionu, není to samé, co to je třeba pro Němce. A to je už definitivní, že se bude za nepřijetí platit? Nedá se s tím ještě něco udělat? A kdo bude určovat, kolik a jaké migranty máme přijmout?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seriál Limity: Žádná sláva. Peníze poplatníků přitom nešly jenom z ČT

15:21 Seriál Limity: Žádná sláva. Peníze poplatníků přitom nešly jenom z ČT

ČT nepřestává diváky zásobovat novou tvorbou, ať už se jedná o pohádky nebo seriály. V novém roce je…