ZF Friedrichshafen se zabývá výrobou převodovek do automobilů. A tím, jak přibývá elektromobilů, klesají počty převodovek. Společnost tak hledá cesty, jak ušetřit. A to i na byrokracii EU, která prý práci této firmy zatěžuje. Vedle toho se firma v EU potýká s příliš vysokými ekonomickými náklady.
A pokud se to nezmění, společnost prý začne doma v Německu propouštět.
„Společnost, které bude příští rok 110 let, má zatím se svými četnými pobočkami v 31 zemích stále oporu doma: ZF v této zemi zaměstnává 54 000 lidí, a zatímco společnost stále hledá specialisty, problémy se objevují ve výrobě tlumičů. Například závodu Eitorf (NRW) hrozí zavření v roce 2027. Ještě v březnu generální ředitel Holger Klein řekl, že nevěří, že bude tolik zaměstnanců (v Německu) v roce 2030 jako dnes, pokud se nepodaří realizovat drastické úspory nákladů. V opačném případě je ohroženo 12 000 zmíněných pracovních míst,“ napsal server Business Punk.
Také Bosch plánuje v Německu propouštět. Oznámil to již na konci roku 2023 v tiskové zprávě, z níž citoval např. francouzský server Auto Infos s odvoláním na agenturu AFP.
„Kvůli elektromobilitě Bosch plánuje propustit 1 500 pozic v závodech ve Stuttgartu-Feuerbachu a Schwieberdingenu v Německu. Podle studie zveřejněné na začátku prosince Evropskou asociací automobilových dodavatelů (CLEPA) by současná politika nucené elektrifikace automobilů mohla do roku 2040 v Evropské unii zničit až půl milionu pracovních míst mezi výrobci zařízení, jako je Bosch,“ napsal server.
Slavný český pivovarník Stanislav Bernard se kvůli tomu EU a Green Dealu vysmál.
„… asi to v tom Německu dělají špatně a nevidí ty velké příležitosti Green Dealu!!!“ vypálil Bernard na facebooku.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.