Situace v Praze 4 je podle radnice špatná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde zóny už fungují. V těchto problematických místech Prahy 4 proto budou také platit parkovací zóny.
V současném systému už řidiči nemusí mít za oknem auta parkovací kartu, ale na radnici zaregistrují jeho poznávací značku. Hned v první den spuštění registrace na začátku června ale systém přestal na několik dní fungovat, problém byl s dodaným softwarem. Kvůli výpadku softwaru vznikl spor mezi zastupiteli Prahy 4. Část z nich chtěla kvůli problémům s vydáváním oprávnění jejich spuštění odložit na září, návrh zastupitele a bývalého starosty Pavla Caldra (Pro Prahu) nakonec ale neschválili.
Jako první vznikly v hlavním městě zóny v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy provozují parkovací zóny radnice 13, 16 a 22. Od začátku února funguje v Praze 3 a 7 stejný režim jako v Praze 1, 5, 6, 7 a 8, kde řidiči za okna vozů nemusí umisťovat parkovací karty, ale radnice registruje registrační značku vozu a auta tam kontrolují speciální vozy vybavené kamerami.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas, čtk