Zatímco v okolních zemích jako je Rakousko a Německo si mýto vybírá sám stát, u nás se k tomu ministerstvo dopravy moc nemá a jednu soukromou firmu mění za jinou a ještě se chlubí miliardovými úsporami. Kolik by asi ušetřil, kdyby si mýto prostřednictvím například ŘSD vybíral sám?
„Stát by v takovém případě vytvořil vlastní organizaci, která by měla mýto na starosti, řekl nám Ondřej Zaoral ze společnosti Inoxive. "Mýto pod kontrolou ŘSD vidím navíc jako důležitý vstup do transformace ŘSD a využívání nových finančních zdrojů po konci dotací EU do oblasti dopravy," dodal profesor dopravní fakulty ČVUT Pavel Přibyl. Přibyl v souvislosti s mýtem poukázal i na skutečnost, že jeho prostřednictvím je vybíráno velké množství dat o pohybu vozidel. Stát by podle něj měl mít tyto informace pod kontrolou, "Hazardovat s tím, že stát nevlastní tato data, je, dle mého, velkým rizikem a tato data mohou být zneužita," upozornil Pavel Přibyl.
A další výhody, kdyby si stát vybíral mýto sám?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ane