V rozhovoru pro internetovou televizi DVTV Zezulková konstatovala, že se zajímá především o to, jak se na svět dívají děti. I k dětem na školách přece proudí z médií zprávy, takže i děti by měly umět o těchto zprávách kriticky přemýšlet a vyjadřovat své názory. Dáma má za to, že dětem nelze vštěpovat, co si mají myslet, ale učit je myslet, to je podle ní naprosto v pořádku. Učit je, co si mají myslet, to ne, ale učit je, jak mají přemýšlet, to určitě ano,“ konstatovala.
„Každý žák, každé dítě, stejně jako každý občan by měl mít schopnost kriticky smýšlet, vyhledávat si zdroje, vyjadřovat svůj názor a tak dále. Ale jestli je to v oblasti multikulturní, environmentální nebo jinde, to už si myslím, že je na každém,“ dodala.
Moderátorka Daniela Drtinová, která se Zezulkovou vedla rozhovor, často citovala odlišné názory poslance Václava Klause mladšího (ODS), který má za to, že multikulturní výchova je v podstatě to poslední, co je třeba v českém školství řešit. Jako dlouholetý ředitel prestižního gymnázia Klaus tvrdívá, že české školství musí řešit mnohem naléhavější problémy.
Zezulková to vidí jinak. Domnívá se, že mediální výchova je problém, kterému je třeba věnovat pozornost, i když je samozřejmě třeba diskusi přizpůsobit věku dítěte. Prý se tímto tématem zabývá už sedm let a za tu dobu stačila zjistit, že zprávám věnují pozornost už předškolní děti nebo děti, které čerstvě přišly do školy. Ukázal to např. průzkum z roku 2016, kde děti tvrdily, že zprávy, které slyší, jsou příliš negativní.
„Ještě jednou navážu na Václava Klause mladšího, tomu dnes zvoní v uších z nás. ‚Aktivní politika do škol nepatří. A ještě více tam nepatří hrnout dětem do hlav jednoznačné pravdy v tématech, kde si jedna polovina národa myslí přesný opak, než druhá polovina národa‘. Nebudou takové snahy skutečně potom narážet v rodinách?“ zeptala se Drtinová.
Zezulková zopakovala, že jejím cílem není naučit děti, co si mají myslet, nýbrž jen to, že mají myslet. Děti by se podle ní měly zamýšlet nad tím, že ve světě existují nespravedlnosti a vést je k tomu, aby uvažovaly o tom, jak tyto nespravedlnosti napravit, jak porozumět druhým lidem.
Dáma nepochybuje o tom, že projekt, kterému se věnuje, vzbudí ve společnosti rozporuplné reakce. Ale věří, že nakonec vše dopadne dobře. „Pořád mám pozitivní víru v národ, v jednotlivce, v učitele, v média,“ zdůraznila.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp