„Pokud jde o rušení železničních přejezdů, tak Správa železniční dopravní cesty měla zásadní problém. Pokud se železniční přejezdy měly rušit, tak příslušné silniční správní úřady neměly stanovena jednoznačná pravidla a byl problém, za jakých podmínek přejezdy rušit, nebo nerušit," řekl ČTK ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).
Nově má platit, že silniční správní úřad zruší přejezd na žádost vlastníka trati nebo pozemní komunikace. Podmínkou bude, že pro přístup k nemovitostem bude možné využít jinou vhodnou trasu, která ale nesmí být delší o více než pět kilometrů. Nebude také smět vést přes přejezd s nižším stupněm zabezpečení. Úřad si bude muset vyžádat stanovisko policie ohledně vhodnosti objízdné trasy. Dále bude muset požádat o stanovisko drážního úřadu, aby posoudil stav zabezpečení přejezdu, přes který by měla případná trasa vést.
Vláda v předloženém materiálu uvádí, že dosavadní způsob rušení přejezdů je málo účinný a urychlit ho může jen změna zákona. Od roku 2010 počet zrušených přejezdů navíc klesá. V roce 2010 zrušily úřady 115 přejezdů, v roce 2017 jen 16. Důvodem je podle vlády složité projednávání tohoto kroku. Největší úskalí současné právní úpravy spočívá podle vlády v tom, že úřad má možnost přejezd zrušit, ale nemá stanoveny podmínky pro své rozhodování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab