Vodochody letos musejí vyrobit historicky největší počet křídel pro jeden z nejpopulárnějších letounů
25.01.2024 14:30 | Tisková zpráva
Jeden ze dvou největších světových výrobců civilních dopravních letadel, společnost Airbus, oznámila, že pro letošní rok chce výrazně navýšit výrobu svých letadel. Těžit z toho budou i české letecké továrny. Náběžné hrany křídel pro letoun A220 se totiž již patnáct let vyrábí ve vodochodském závodu, kterých by jich měl letos vyrobit historicky rekordní množství. Letoun A220 totiž patří k nejpopulárnějším dopravním letounům ve své kategorii.
reklama
„Pro rok 2024 je od Airbusu poptávka na navýšení produkce o téměř 80 procent na rekordních 100 náběžných hran křídel A220. Po těchto dopravních letounech je v současné době ve světě obrovská poptávka čítající vyšší stovky kusů, což je zároveň i skvělá zpráva a příležitost pro Aero na minimálně deset let,“ uvádí Viktor Sotona, prezident a předseda představenstva společnosti Aero. „Náš odběratel navíc velmi ocenil, že jsme byli schopni na konci roku 2023 vyrobit během dvou měsíců 17 náběžných hran, což splnilo jeho odvážné očekávání směrem k našim výrobním schopnostem,“ dodal Sotona.
Náběžná hrana křídla, která je dlouhá 17 metrů a složená ze skoro 3 tisíc různých částí, je důležitá součást civilního letounu A220. Aero se od roku 2009 podílelo již na samotném vývoji této části A220. Český výrobce pak od roku 2011 do dnešní doby vyrobil ve Vodochodech více než 370 náběžných hran. „S ohledem na stále se zvyšující poptávku po letounech A220 a rostoucím množství objednávek Airbusu od finálních zákazníků lze očekávat požadavek v dalších letech na zvýšení produkce Aero i nad dnešních rekordních 100 náběžných hran ročně. Což bude pro Aero znamenat další zvýšení potenciálu programu a zároveň výzvu udržet si postavení single source dodavatele v budoucnu,“ doplňuje Michal Krofta, ředitel výrobních programů Aero.
Letoun Airbus A220 je jednouličkové dopravní letadlo pro 100 až 150 cestujících využívané na krátké a střední vzdálenosti. Pevná náběžná hrana křídla je orientována proti směru letu a ovlivňuje aerodynamiku a stabilitu letounu. Toto letadlo patří ve své kategorii k nejoblíbenějším a je využíváno řadou leteckých společností po celém světě včetně České republiky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.