Podle jejího názoru měly intervence ČNB pět hlavních vad na kráse: Zaprvé byly nesrozumitelně komunikovány. To znamená, že veřejnost nepochopila, proč k nim došlo. K tomu přispěl i fakt, že intervence byly mediální zkratkou krátce po svém spuštění překřtěny na „zdražování“. A proto na počátku logicky vyvolaly vlnu nevole. A to i přesto, že statistika zpětně neprokázala, že by intervenční režim dosáhl hlavního cíle, který si od něj ČNB slibovala: totiž zvýšení inflace k 2% inflačnímu cíli. Jinými slovy – „zdražování“ se sice nekonalo, přesto v povědomí veřejnosti intervenční režim jako „zdražování“ zůstal zapsaný, uvádí Šichtařová.
Taková negativní nálada podle ní není nikdy pro ekonomiku dobrá. ČNB totiž předpokládala, že slabší koruna podpoří spotřebu – jenomže negativní nálada ve společnosti působí obvykle přesně opačně.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam