Prezentace vlaku má podporu ministra dopravy, který stejně jako generální ředitel SŽ prosazuje myšlenku, aby se na výstavbě VRT podílely české ruce a české firmy.
Právě atraktivita VRT pro české společnosti je momentálně jedním z klíčových aspektů. Jak uvedl při zahájení konference na Rail Business Days ministr dopravy Martin Kupka: „Chceme otevřít francouzské know-how a rozšířit ho tak, aby ho mohly použít i české firmy, aby české VRT stavěly české ruce.“ V tom se plně shoduje s generálním ředitelem Správy železnic Svobodou: „České firmy mají ve stavbě VRT zelenou,“ uvedl Svoboda v médiích. Tato česko-francouzská spolupráce je podle ministra dopravy Kupky zároveň předvojem k předsednictví ČR v EU, které by podle jeho slov mělo přinášet odvážná řešení. „Lepší jednou vidět než stokrát slyšet,“ pochválil ministr dopravy prezentaci TGV.
Českou politickou scénou dlouhodobě zaznívá, že výstavba VRT má podporu napříč železničním sektorem. Generální ředitel Správy železnic, Jiří Svoboda, si uvědomuje, že ČR nutně potřebuje klíčového partnera, který ji v otázkách výstavby VRT pomůže s know-how. „Není potřeba vymýšlet již vymyšlené,“ uvedl Svoboda v médiích. ČR hraje o čas, výstavba VRT je totiž jednou z vládních priorit. Správě železnic se podařil z tohoto pohledu takzvaný husarský kousek. Na jedno místo dokázala pozvat špičky české a francouzské železnice. Během zítřka mají v Brně na Rail Business Days proběhnout i semináře pro české úředníky a další odborné debaty mezi francouzskými a českými protějšky.
Prezentace TGV začala včera v Praze a přilákala několik stovek lidí, kteří se přišli na vysokorychlostní soupravu podívat a také se s ní třeba i vyfotit. Na místě byla všechna média, dalo by se říci, že tento „kontaktní“ marketingový krok Správě železnic vyšel. Vysokorychlostní tratě si v posledních dnech získávají pozornost a plní všechny zpravodajské relace.
České republice totiž nesmí v projektu VRT „Ujet vlak“. Podle odborníků je momentálně dodržení stavebních termínů a termínu začátku stavby v roce 2025 naprosto klíčovým milníkem, aby se ČR vrátila na železniční mapu Evropy a zajistila si dopravní spojení s Německem. Infrastrukturní projekt výstavby vysokorychlostní železnice je tématem celoevropského významu, proto se v projektu počítá i s evropskými dotacemi. Podpora tohoto projektu politiky, odborníky i širokou veřejností je tak naprosto elementární věcí pro úspěšné dotažení tohoto projektu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.