Český rozhlas v posledních letech masivně inovuje, aby se přizpůsobil nárokům nové technologické doby. V prosinci 2019 proto spustil ambiciózní portál MůjRozhlas.cz, který kromě aktuálního vysílání všech stanic přináší ve zpřehledněné formě i starší vysílání, včetně všech pořadů Českého rozhlasu, podcastů a zvláštností z rozhlasového archivu. Web má být jakýmsi třetím pilířem online přítomnosti Českého rozhlasu vedle portálů Rozhlas.cz a iRozhlas.cz, které plní funkci hlavního webu rozhlasu, respektive jeho zpravodajské podoby. Podle vyjádření generálního ředitele Reného Zavorala se projekt chystal dva roky a má být tím největším audioportálem na českém internetu. Tato snaha získat další skupiny posluchačů přišla rozhlasový rozpočet jen v roce 2019 na zhruba 9 milionů korun a plný provoz se chystal na konec roku 2021. S tím souvisela i klíčová složka celého projektu - mobilní aplikace, která by využitelnost serveru výrazně posílila. Dřívější aplikaci iRadio tak chtěl ČRo nahradit novou, pojmenovanou stejně jako server "Můj rozhlas".
Na tu Rozhlas spustil v roce 2019 tendr, jehož cenu odhadoval na zhruba 4 miliony korun. Vítězná firma Asymbo z Brna zabodovala mimo jiné nabízenou cenou 1,96 milionů korun bez DPH - nejnižší v tendru. Jak můžeme vidět v registru smluv, nakonec byla mezi Rozhlasem a Asymbo podepsána smlouva za 2,525 milionů korun bez DPH. Samotná aplikace vyjde na 1,3 milionů a následná čtyřletá podpora si pak vyžádá zbytek částky. Proč se ceny liší? „Obě části (aplikaci a následnou podporu) dodavatelé naceňovali ve své nabídce různým způsobem. Cenu za dílo nacenili nepřekročitelnou a neměnnou celkovou částkou, za kterou daný dodavatel aplikaci vytvoří. Druhá část, tedy cena podpory, byla stanovena na základě konstrukce, kde každý dodavatel musel vyplnit sazbu za jednu hodinu podpory pro zadavatelem dopředu stanovený předpokládaný počet 800 hodin. Tento počet byl stanoven pouze pro účely soutěže, a finální počet poskytnutých hodin se tak může měnit,“ uvádí k tomu mluvčí Českého rozhlasu Jiří Hošna.
Už během tendru vyvstalo několik otázek o jeho průběhu. Celý proces zpochybnil třeba jeden z dalších účastníků, pražská firma Ackee. Ta na svém blogu přišla s velmi kritickým komentářem k hodnotícím kritériím. Rozhlas prý ani nedodal potřebnou dokumentaci. Podezřelé bylo vývojářům z Ackee i to, že vítězná firma zakázku vysoutěžila za zhruba polovinu odhadované částky. Padla proto otázka, zda při vývoji odvede poctivou práci a sama ponese ztrátu, nebo zda něco raději „ošidí“. K tomuto problému se firma Ackee vrátila poté, co aplikace v první verzi spatřila světlo světa.
Vývojáři z Ackee došli k závěru, že ačkoli má aplikace mnoho povedených funkcí, zároveň ale varuje před některými nedodělky a problémy, které mohou uživatelům jejich práci s novou službou Rozhlasu znepříjemňovat. A že nejde o zanedbatelné věci, potvrzuje následující tvrzení od Ackee: „Dvě ze tří funkcí, které aplikace nabízí jako výhody pro založení účtu, nefungují“. Nutno také podotknout, že článek o chybách aplikace vývojáři zveřejnili 4. června 2020, tedy zhruba před rokem a půl. Čtenáře možná napadne, že od té doby musela aplikace jistě projít velkým posunem vpřed a dnes je již uživatelsky příjemná. Není.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Marek Korejs