„Dobrý den, zajímalo by mě, kolik času trávíte v ČR a kolik v Bruselu? A jako europoslanec v rámci EP taky cestujete jako poslanci u nás? Vidím vás tu často a napadlo mě, že vůbec nevím, jestli parlament v EU funguje jako u nás, nebo jak,“ zeptala se Zdechovského čtenářka Milena.
„Evropský parlament je samozřejmě specifický v tom, že v něm zasedají lidé z mnoha různých států. S prací poslance EP je samozřejmě spojené pravidelné cestování mezi Českem a Bruselem či Štrasburkem. Obvykle trávím větší část pracovního týdne v Bruselu (případně ve Štrasburku, pokud je tam plenární zasedání) a část v Česku, kam se pravidelně vracím zpět. Poslanci dále mají i tzv. zelené týdny, které mají vyhrazené pro práci ve svém obvodě, což znamená v mém případě celé Česko,“ poznamenal Zdechovský.
Další otázka se týkala spalovacích motorů. „Je ještě nějaká šance, že spalovací motory v roce 2035 neskončí? A ví se, jak dlouho se s nimi bude moci ještě jezdit poté, co se nebudou vyrábět?“ zeptal se čtenář.
„Zákaz by se týkal prodeje nových vozů a neřeší se, jak dlouho poté budou vozy se spalovacím motorem moci jezdit. Celý návrh jde nyní do trialogu, kde se má sladit pozice Rady EU (států), Evropské komise a Evropského parlamentu. O výsledném kompromisu se bude pak znovu hlasovat v Evropském parlamentu a na Radě EU. Česku zde může výrazně nahrávat, že návrh se bude projednávat během našeho předsednictví a česká vláda se k zákazu spalovacích motorů staví výrazně kriticky,“ poznamenal Zdechovský.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef