Zdá se, že v Evropském parlamentu to vře kvůli zákazu spalovacích motorů v roce 2035. A ekologičtí aktivisté se zlobí.
Máte strach z rostoucích volebních výsledků AfD?Anketa
Green Deal byl do současné podoby doveden v roce 2023, ale od té doby se změnilo politické klima. Evropská lidová strana – součást politické rodiny von der Leyenové a největší uskupení v Evropském parlamentu – přislíbila, že Green Deal promění.
Německo usiluje o výjimku pro e-paliva – syntetickou alternativu benzinu, která je však mnohem dražší než fosilní paliva a nevyrábí se ve velkém množství. Itálie chce změnit zákon tak, aby uděloval výjimku pro biopaliva, navzdory obavám z odlesňování, ztráty biologické rozmanitosti a eroze půdy v důsledku používání biopaliv.
Viceprezident Evropské komise Stéphane Séjourné minulý týden představil plán EU na záchranu automobilového průmyslu v továrně Renault v Douai.
„Bylo paradoxní žádat výrobce, aby platili pokuty, a zároveň je podporovat,“ řekl Séjourné v Douai.
Server Politico k tématu dodal, že některé automobilky ze změn Green Dealu radost nemají. Švédská značka Volvo, kterou v roce 2010 koupila čínská firma Geely, chtěla, aby cíle zůstaly stejné. „Ti, kteří splnili svůj domácí úkol, by neměli být znevýhodněni,“ stěžují si ve Volvu.
Naproti tomu Filip Turek dává najevo velkou spokojenost.
„Zákaz spalovacích motorů v EU je v problémech! Tohle je velký posun... POLITICO má v Bruselu až nečekaný vliv. Jasné je, že i přes ideologické odmítání zrušení zákazu se po pohnutí s emisními normami bude muset v důsledku pohnout i se zákazem pro rok 2035,“ napsal Turek na sociální síti Facebook.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák