Zákaz spalovacích motorů v potížích. Filip Turek se raduje

11.03.2025 11:43 | Monitoring

Europoslanec Filip Turek zajásal, zákazu spalovacích motorů po roce 2035 odzvonilo. Server Politico oznámil, že zelení ideologové ustoupili ekonomické realitě. Zastánci šetrnějšího přístupu k životnímu prostředí jsou velice nespokojení. A zdá se, že spolu s nimi není spokojena ani Čína.

Zákaz spalovacích motorů v potížích. Filip Turek se raduje
Foto: archiv F. Turek
Popisek: Europoslanec Filip Turek (Motoristé sobě).

Zdá se, že v Evropském parlamentu to vře kvůli zákazu spalovacích motorů v roce 2035. A ekologičtí aktivisté se zlobí.

Anketa

Máte strach z rostoucích volebních výsledků AfD?

1%
97%
hlasovalo: 10915 lidí
„Ustupte zastáncům automobilového průmyslu o centimetr a oni popojedou o celou míli,“ postěžovala si Julia Poliscanová, vrchní ředitelka pro vozidla v ekologické nevládní organizaci Transport & Environment. „Pokud se zákonodárci nepostaví za Zelenou dohodu, čeká ji smrt v podobě tisíců škrtů,“ pokračovala. Na její nespokojenost upozornil server Politico.

Green Deal byl do současné podoby doveden v roce 2023, ale od té doby se změnilo politické klima. Evropská lidová strana – součást politické rodiny von der Leyenové a největší uskupení v Evropském parlamentu – přislíbila, že Green Deal promění.

Německo usiluje o výjimku pro e-paliva – syntetickou alternativu benzinu, která je však mnohem dražší než fosilní paliva a nevyrábí se ve velkém množství. Itálie chce změnit zákon tak, aby uděloval výjimku pro biopaliva, navzdory obavám z odlesňování, ztráty biologické rozmanitosti a eroze půdy v důsledku používání biopaliv.

Viceprezident Evropské komise Stéphane Séjourné minulý týden představil plán EU na záchranu automobilového průmyslu v továrně Renault v Douai.

„Bylo paradoxní žádat výrobce, aby platili pokuty, a zároveň je podporovat,“ řekl Séjourné v Douai.

Server Politico k tématu dodal, že některé automobilky ze změn Green Dealu radost nemají. Švédská značka Volvo, kterou v roce 2010 koupila čínská firma Geely, chtěla, aby cíle zůstaly stejné. „Ti, kteří splnili svůj domácí úkol, by neměli být znevýhodněni,“ stěžují si ve Volvu.

Naproti tomu Filip Turek dává najevo velkou spokojenost.

„Zákaz spalovacích motorů v EU je v problémech! Tohle je velký posun... POLITICO má v Bruselu až nečekaný vliv. Jasné je, že i přes ideologické odmítání zrušení zákazu se po pohnutí s emisními normami bude muset v důsledku pohnout i se zákazem pro rok 2035,“ napsal Turek na sociální síti Facebook.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Je pro ODS v příštím volebním období přijatelné zvyšovat nám daně?

Politici za STAN totiž opakovaně tvrdí, že bude nutné zvyšovat daně kvůli navýšení peněz na obranu. A já se ptám, zda je jakékoliv další zvýšení, protože daně jste už zvyšovali v tomto období, přijatelné? Nemyslíte, že už takhle jsme na tom mizerně - že je dost velký nepoměř mezi výši platů a tím, c...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 6 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

HHH , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuseantares.h , 11.03.2025 12:30:31
No ráno tu byl článek, že na tom několik měsíců pracovala a vyjednávala to paní Nerudová ona je přece odbornice na spalovací motory! To Filip Turek bývalý automobilový závodník autům a motorům určitě nerozumí:-) Je zajímavé, že Nerudová si zajímá zrovna o tématiku se kterou šel do voleb pan Turek? Jestli tam nebude proti panu Turkovi stále ještě nějaká zášť za ten jejich předvolební duel kde se paní Nerudová totálně ztrapnila.

|  7 |  0

Další články z rubriky

„Film není součástí předvolební kampaně,“ ujistili nás. Milion chvilek opět na scéně

18:00 „Film není součástí předvolební kampaně,“ ujistili nás. Milion chvilek opět na scéně

„Nemyslím, že jsme ve stejné situaci. Před čtyřmi roky jsme tu měli mocenský konglomerát nejmocnější…