Automobilka Škoda se pochlubila duhovým logem, kterým upozorňuje na svou oficiální podporu festivalu Prague Pride. Není zřejmé, jestli největší tuzemská automobilka, patřící do koncernu Volkswagen, vyšla vstříc svým LGBTQ+ zaměstnancům, anebo zda s nápadem podpořit akci čtyřprocentní minority přišlo oddělení PR anebo marketingu.
Faktem je, že duhová loga už mají BMW, Mercedes, Fiat, Renault, Ford, Nissan, Volvo… a vlastně je problém najít automobilku, která ještě nenaskočila na vlnu podpory LGBTQ+. Z obchodního hlediska se tedy nejedná o problém. Kdo si chce koupit škodovku, duhové logo ho asi neodradí, a kdo o škodovku zájem nemá, kvůli duhovému logu si ji oblíbí sotva.
Možná duhový trend v automobilkách prosadili personalisté, kterým leží na srdci rozvoj diverzity a inkluze na pracovišti. Také je ale možné, že LGBTQ+ lidí na pozicích, kde se přijímají strategická rozhodnutí, už je mnohem víc než čtyři procenta. Podobně tomu mimochodem může být i ohledně strategického rozhodnutí preferovat elektromobilitu, kdy mezi manažery jsou nejvlivnější ti zelení.
Zaměstnanci Škody Auto, kteří se coby zaměstnanecká skupina, rozhodli křepčit Prahou v rozpustilé LGBTQ+ společnosti, jsou podle členky představenstva Maren Gräfové „jasným příkladem proti homofobii, sociálnímu vyloučení a záměrnému přehlížení“. Automobilka má samozřejmě i jiné problémy, kvůli kterým se její zaměstnanci budou brzo moci zúčastnit pro změnu pochodů proti nezaměstnanosti, drahotě a bídě. Globalizované automobilky už totiž nesvedou auta vyrábět, ale pouze smontovat. A k tomu je dobré mít třeba dobré vztahy s Čínou, která drží pod krkem Taiwan s jeho faktickým monopolem na čipy…
Zájem o minority, jejich ochranu, pozitivní prezentaci a pozitivní diskriminaci (čili o zvýhodňování) je trend, za který vděčíme liberální demokracii. Nelze ale spolehlivě určit, zda společnost k nastolení agendy LGBTQ+ přirozeně dospěla, anebo zda je to módní vlna, co se vzedmula, když to vypadalo, že všechny zásadní, existenční problémy máme vyřešené a tak abychom měli co řešit, je třeba vymyslet problémy alternativní, náhradní.
Odpověď nám zřejmě poskytne již blízká budoucnost, kdy se pozornost veřejnosti vrátí k otázkám jak se najíst, ohřát, jak si najít placenou práci, jak nepřijít o střechu nad hlavou. Tato témata se mimochodem stanou prioritou i pro čtyřprocentní sexuální minoritu. Budoucnost, jež se vynořuje z mlhy, respektive z mlžení nekompetentních politiků, nebude ani duhová ani zelená. A máme-li vůbec nějakou budoucnost, bude ji provázet radikální změna politické agendy.
Pro LGBTQ+ lidi znamená hrozící globální kolaps, zaviněný kolapsem globalizace, že přestanou být zajímaví, že přijdou o publicitu. S tím se ale dá žít. Diskriminace nezmizí, pouze se diskriminaci nebudou bránit jako sexuální menšina, nýbrž jako součást chudé většiny, jež se začne stále radikálněji vymezovat vůči privilegované menšině bohatých. Genderová problematika prostě uvolní prostor problematice sociální. Duhová loga politicky korektních automobilek už neudělají dojem ani na LGBTQ+.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ivan Hoffman