Zátah na ty, kteří se EU nelíbí. Kdo nepodepíše, zaplatí. Věra Jourová v akci

28.05.2021 18:30 | Zprávy

Eurokomisařka Jourová si notuje s pirátskou europoslankyní Gregorovou. Kodex, který by měl vyhladovět tzv. dezinformátory, je prý cesta správným směrem. Zatím je dobrovolný, ale po roce 2023 už by mohl být „polopovinný“. Dezinformace jsou prý byznys pro mnoho lidí, a nezajímá je, co způsobují demokracii. Jasné NE oběma dámám pak řekl aktivista Vlastimil Veselý, který bojuje za svobodu slova. Jourová prý sama dezinformuje.

Zátah na ty, kteří se EU nelíbí. Kdo nepodepíše, zaplatí. Věra Jourová v akci
Foto: TV Prima
Popisek: Věra Jourová hostem Partie na TV Prima

Evropská komise, a zejména eurokomisařka Věra Jourová, přišla s novým kodexem proti dezinformacím, díky kterému by mělo být on-line prostředí zbaveno lží a vymyšlených zpráv. Jourová proto oslovuje velké technologické firmy, jako jsou Facebook, Google, Twitter nebo třeba český Seznam. „Pro mě je zásadní, abych ke kodexu přitáhla co nejvíce těch, kdo fungují v inzertním byznysu. Různé asociace značek a reklamních kanceláří, instituce, které se živí správou dat. Protože v momentu, kdy se rozhodnou nepouštět svoje peníze do prostoru, kde se to hemží dezinformacemi, půjde o zásadní cestu k vyhladovění hlavních pachatelů,“ uvedla Jourová pro server Aktuálně.cz.

Očišťování on-line prostoru od dezinformací je podle Jourové údajně trendem dneška. „Zatím je to dobrovolné, ale v momentu, kdy vstoupí v platnost evropské nařízení o digitálních službách, což by mohlo být v roce 2023, se kodex stane polopovinnou normou. Pokud se prokáže, že nějaká platforma neučinila opatření proti dezinformacím, bude jí hrozit sankce – až do výše šesti procent ročního obratu,“ uvedla poněkud výhružně eurokomisařka.

Nad kodexem vydaným Evropskou komisí zajásala třeba europoslankyně za Piráty Markéta Gregorová. Radost jí udělala iniciativa komise, která by měla zajistit, aby uživatel měl kontrolu nad tím obsahem, který vidí na obrazovce. Dalším pozitivním aspektem kodexu je podle ní omezení financování a reklamy pro tzv. dezinformátory. „Dezinformace jsou byznys pro mnoho lidí. Ty nezajímá, co to způsobuje naší demokracii nebo i konkrétním lidem – hlavně že se peníze točí. Když jim platformy svým nastavením neumožní dezinformace monetizovat, zmizí jim velká část příjmů i motivace v takovém byznysu pokračovat,“ upozorňuje europoslankyně.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: AZy

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Kampaň

Dobrý den, možná se pletu, ale neutrácí za kampaň ze všeho nejvíc právě vaše hnutí? Možná by nebylo na škodu, kdyby se limit pro politickou kampaň snížil - co vy na to? Třeba byste jako politici pak víc makali a nespoléhali na to, že pak uděláte kampaň - nic osobního, zrovna vás je vidět docela dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přišel Fiala, vyletěly potraty. Propad porodnosti po vakcíně. Sněmovna se otřásala

20:37 Přišel Fiala, vyletěly potraty. Propad porodnosti po vakcíně. Sněmovna se otřásala

Premiér Fiala se na podzim smál, když poslanec Vladimír Zlínský vznesl interpelaci, zda vláda nějak …