Evropská komise, a zejména eurokomisařka Věra Jourová, přišla s novým kodexem proti dezinformacím, díky kterému by mělo být on-line prostředí zbaveno lží a vymyšlených zpráv. Jourová proto oslovuje velké technologické firmy, jako jsou Facebook, Google, Twitter nebo třeba český Seznam. „Pro mě je zásadní, abych ke kodexu přitáhla co nejvíce těch, kdo fungují v inzertním byznysu. Různé asociace značek a reklamních kanceláří, instituce, které se živí správou dat. Protože v momentu, kdy se rozhodnou nepouštět svoje peníze do prostoru, kde se to hemží dezinformacemi, půjde o zásadní cestu k vyhladovění hlavních pachatelů,“ uvedla Jourová pro server Aktuálně.cz.
Očišťování on-line prostoru od dezinformací je podle Jourové údajně trendem dneška. „Zatím je to dobrovolné, ale v momentu, kdy vstoupí v platnost evropské nařízení o digitálních službách, což by mohlo být v roce 2023, se kodex stane polopovinnou normou. Pokud se prokáže, že nějaká platforma neučinila opatření proti dezinformacím, bude jí hrozit sankce – až do výše šesti procent ročního obratu,“ uvedla poněkud výhružně eurokomisařka.
Nad kodexem vydaným Evropskou komisí zajásala třeba europoslankyně za Piráty Markéta Gregorová. Radost jí udělala iniciativa komise, která by měla zajistit, aby uživatel měl kontrolu nad tím obsahem, který vidí na obrazovce. Dalším pozitivním aspektem kodexu je podle ní omezení financování a reklamy pro tzv. dezinformátory. „Dezinformace jsou byznys pro mnoho lidí. Ty nezajímá, co to způsobuje naší demokracii nebo i konkrétním lidem – hlavně že se peníze točí. Když jim platformy svým nastavením neumožní dezinformace monetizovat, zmizí jim velká část příjmů i motivace v takovém byznysu pokračovat,“ upozorňuje europoslankyně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: AZy