„Ruské a proruské dezinformační kampaně cílí především na osoby, které formulují svůj pohled a názor na základě emocí. Racionální uvažování a logika věci tak jdou často stranou. Problém je také v nedostatečné mediální gramotnosti a v principu, že v záplavě mnoha různých informací někteří lidé, a není jich málo, věří v podstatě pouze tomu, čemu věřit chtějí a co zapadá do jejich pohledu na svět,“ zmiňuje Máca.
- Původní text ZDE
Následně popisuje to, že v dřívějších dobách byla oblast zpravodajství spojena se zavedenými institucemi, v nichž bylo možné očekávat důraz na kvalitu a objektivitu. „Nicméně dnes je doba jiná. V podstatě každý bez jakýchkoli odborných předpokladů si může na internetu založit svůj blog, nazvat ho ‚nezávislým a objektivním zpravodajstvím, co píše pravdu‘, a následně onu ‚pravdu‘ šířit,“ podotýká Máca s tím, že čtenáři si vybírají takový pohled, který zapadá do jejich vidění světa. „Často tak nerozlišují, odkud daná informace pochází, zda ze seriózního média či z média alternativního s pochybnou strukturou. Objektivní zpravodajství neznamená to, že médium bude publikovat pouze takové informace, se kterými souhlasím. To si řada lidí neuvědomuje,“ sdělil.
Podle Mácy hraje významnou roli emoční stránka věci, kdy emoce často zatemňují mozek a racionální uvažování jde stranou. „Dotyčný tak jinou alternativu výkladu i přes sebelepší argumentaci protistrany jednoduše nepřijme, protože ji přijmout nechce. A snažit se přesvědčit přesvědčené je marnou snahou a ztrátou času a energie,“ zmiňuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef