Proslavila se zejména tato Bursíkova věta: „Běžná auta budou muset z Prahy zmizet.“ Šéf komise tvrdí: „Jsme v roce 2019 a podívejte se na trend automobilek – i Škoda Auto směřuje k elektromobilitě… Když si firmy, které kupují nová auta co čtyři roky, nebo domácnosti, co to dělají co 10–14 let, pořídí elektromobil, tak taky získají řadu zvýhodnění a ekonomických nástrojů. Ty budou motivovat i ty, co sem dojíždějí, aby šli ekologickou cestou.“ Dává za příklad jiné metropole, které se vydaly cestou mýtného.
„Praha nebude ostrovem s elektromobily a jinde v Česku budou pořád jezdit spalovací motory. Čekají nás velké debaty a konzultace. Cílem by mělo být rozhodnutí, kdy by město regulovalo a zpoplatnilo vjezd do centra pro spalovací motory. U elektromobilů by asi zpočátku stejně jako v Londýně poplatek nebyl. To totiž pak motivuje byznys k rychlejší výměně své automobilové flotily… Bude to jistě velmi citlivé téma, směřované nejdřív k podnikatelům a až pak k fyzickým osobám. Ale bez toho se Praha, myslím, neobejde,“ vysvětloval plány nový šéf nové komise. Reformy a opatření mají za cíl splnit závazek do roku 2030 snížit emise oxidu uhličitého o 45 % a do roku 2050 učinit Prahu „uhlíkově neutrální“.
Ohlasy na Bursíkovy plány nebyly příliš pozitivní, zvláště z řad pražské opozice. „Zelené sociální inženýrství,“ soudí o plánech šéfa komise zastupitelka Prahy 2 z ODS Lenka Mottlová. „Pan Bursík by měl začít tedy u sebe, přestat lítat, jezdit povozem a neprdět. Sdílet bychom měli i manžele a děti,“ ironizuje. „Vážně, o životní prostředí se máme se zdravým rozumem starat všichni, ale tohle je moc! Až budete zase volit v Praze převlečené zelené aktivisty, přečtěte si program! Zákaz aut, vyvlastňování a noční hodinky v cele s ‚nočním starostou‘. To bylo to ‚pusťte nás na ně‘? Jako že na Pražany?“
Ozval se také poslanec ANO Patrik Nacher. „Ptám se proč, proč, proboha? To není socialistické, nýbrž ekologické inženýrství... A to říkám jako človek, který má elektroauto.“
Velmi stručně a drsně Bursíkovy plány odsoudil analytik Štěpán Kotrba: „Kdo volí zelený kundy, háže auto ze skály,“ tvrdí.
Jaroslav Plesl, šéfredaktor MF Dnes, nemluvil o „zelených kundách“, ale o komunistech: „Bezva! Hele, a co když z Prahy zmizí spíš Bursík? Jinak samozřejmě pořád platí, že kdo volí komunisty, tomu vládnou komunisti.“
A Václav Klaus mladší Bursíkova slova použil v kampani: „Radím vám, pokud máte auto se spalovacím motorem – volte radši Trikolóru. ‚Ochráníme řidiče‘ se jmenuje náš program pro dopravu.“
Zatímco jedni se zabývali Bursíkovými nápady, druhým vadila už jeho osobnost a začali vyjmenovávat jeho minulé prohřešky. Bursíkovo působení shrnul například bývalý starosta Kolodějí Zbyněk Passer: „Martin Bursík fotovoltaický. Myslel to dobře. Největší tunel na daňové poplatníky po roce 2000. Sto miliard z veřejných zdrojů do kapes kámošů, kteří dopředu věděli, co se chystá. Přínos pro životní prostředí dle předsedy Hnutí DUHA je nulový.
Martin Bursík, manžel Kateřiny Jau-Jau Biomasy. Oba podporovali bioplynkový byznys, též masivně zneužívaný díky dotacím stejně jako FVE. Namísto spalování odpadu se dnes na jeho popud na polích sází, mnohokrát postřikují, sklízejí a odvážejí do dalekých bioplynek plodiny, které se na místo jídla zplynují. Traktory při obsluze bioplynek sežerou desetitisíce litrů neobnovitelné nafty a vyprodukují adekvátní emise. Gretě z Martina jebne.
V elektrárnách a bioplynkách se pálí a zplynovává to nejlepší obilí, resp. nejkvalitnější kukuřice. Šíleně pokřivený systém dotací, prosazovaných naprostými magory typu Martina Bursíka to umožňuje. Zdražuje to jídlo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas