Proslavila se zejména tato Bursíkova věta: „Běžná auta budou muset z Prahy zmizet.“ Šéf komise tvrdí: „Jsme v roce 2019 a podívejte se na trend automobilek – i Škoda Auto směřuje k elektromobilitě… Když si firmy, které kupují nová auta co čtyři roky, nebo domácnosti, co to dělají co 10–14 let, pořídí elektromobil, tak taky získají řadu zvýhodnění a ekonomických nástrojů. Ty budou motivovat i ty, co sem dojíždějí, aby šli ekologickou cestou.“ Dává za příklad jiné metropole, které se vydaly cestou mýtného.
„Praha nebude ostrovem s elektromobily a jinde v Česku budou pořád jezdit spalovací motory. Čekají nás velké debaty a konzultace. Cílem by mělo být rozhodnutí, kdy by město regulovalo a zpoplatnilo vjezd do centra pro spalovací motory. U elektromobilů by asi zpočátku stejně jako v Londýně poplatek nebyl. To totiž pak motivuje byznys k rychlejší výměně své automobilové flotily… Bude to jistě velmi citlivé téma, směřované nejdřív k podnikatelům a až pak k fyzickým osobám. Ale bez toho se Praha, myslím, neobejde,“ vysvětloval plány nový šéf nové komise. Reformy a opatření mají za cíl splnit závazek do roku 2030 snížit emise oxidu uhličitého o 45 % a do roku 2050 učinit Prahu „uhlíkově neutrální“.
Ohlasy na Bursíkovy plány nebyly příliš pozitivní, zvláště z řad pražské opozice. „Zelené sociální inženýrství,“ soudí o plánech šéfa komise zastupitelka Prahy 2 z ODS Lenka Mottlová. „Pan Bursík by měl začít tedy u sebe, přestat lítat, jezdit povozem a neprdět. Sdílet bychom měli i manžele a děti,“ ironizuje. „Vážně, o životní prostředí se máme se zdravým rozumem starat všichni, ale tohle je moc! Až budete zase volit v Praze převlečené zelené aktivisty, přečtěte si program! Zákaz aut, vyvlastňování a noční hodinky v cele s ‚nočním starostou‘. To bylo to ‚pusťte nás na ně‘? Jako že na Pražany?“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kas