Podle ministra dopravy Pavla Dobeše je 60 až 70 procent přestupků z automatických radarů, a tak se mohou řidiči často vymlouvat na osobu blízkou. Proto je podle něj řešení přesunutí zodpovědnosti na provozovatele konformní a jde o poslední možnost, jak situaci vyřešit. Dodal také, že se to takto řeší i v jiných evropských státech.
Související: Zasedne Senát. Na programu osoba blízká i zdravotnictví
"Na institut osoby blízké si netroufli sáhnout ani komunisté v 50. letech," argumentoval ale Daniel Korte z TOP 09 a přimlouval se za senátní znění zákona. Podle něj budou takto lidé nuceni „práskat" na sebe samotné a na své blízké. Opozice totiž tvrdí, že provozovatel vozidla nemůže zajistit, aby řidič dodržoval předpisy, a tak nemůže být odpovědný za protiprávní jednání někoho jiného.
Dále novela zvyšuje (kromě výjimek) věk pro řízení silných motocyklů na 24 let. Zamezí také tomu, aby občané v Evropské unii měli více řidičských průkazů.
Čtěte více:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan