Podle Botlíka by neměla být povinná ani z matematiky, ale třeba ani z českého jazyka. „Státní maturita by vůbec žádná být neměla. To, co se vybírá jako minimum, není minimum a je to vybíráno nesmyslně,“ kritizoval současnou podobu maturit v rozhovoru na Českém rozhlasu.
„Maturanti z matematiky mají velké potíže s řešením slovních úloh, nedají dohromady jejich řešení. Dokážou občas vyřešit nějaké vzorce, ale nerozumějí jim a nedokážou je sami sestavit,“ říká Botlík s tím, že takový postup nemá žádný smysl. „Školství má být rozmanité, není nutné se třeba věnovat věcem, které můžou vyřešit počítače,“ nabádá Botlík k tomu, že není důležité vypočítat vzorec, ale porozumět mu a sestavit ho.
U státních maturit z matematiky je ale podle něj problém v tom, že se ani moc jinak sestavit nedají. „Osnovy totiž jasně říkají, co tam má být,“ říká bývalý učitel na gymnáziu s tím, že osnovy vycházejí z rámcových vzdělávacích plánů. „Rámcové vzdělávací plány se vytvářejí pro učitele, a ne pro žáky. Matematici totiž nechtějí, aby se matematické úkoly řešily třeba na mobilu nebo tabletu, protože by jim ubyly hodiny,“ popisuje situaci Botlík a dodává, že mnoho učitelů ani nic jiného kromě vzorců neumí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma