V pátek15. ledna po obědě jsem zasedl k počítači a začal se registrovat do sytému pro očkování proti nemoci covid 19. Ráno po osmé hodině jsem tak učinit nemohl, neboť v Karlštejně dopoledne se nedalo připojit internet. Ve věku 83 let, s přiměřenou uživatelskou dovedností při používání počítače, jsem neměl žádný problém vyplnit přihlašovací formulář až po výběr očkovacího střediska (vybral jsem si oblíbenou rehabilitační nemocnici Beroun). Problém nastal ve chvíli, kdy jsem kliknul na ikonu „termín očkování“. Naskočila mně informace, že termíny očkování jsou již obsazeny a že se mám zkusit přihlásit po několika dnech. A že mi bude „laskavě“ zachován kód PIN 2.
A toto je druhá základní vada stávajícího registračního systému. U funkčního a k seniorům vstřícného registračního systému by příslušná zpráva vypadala např. takto: “Vážený pane (paní), v souladu s datem Vašeho narození Vám systém vygeneroval pro aktuální skupinu zájemců pořadové číslo (např. 56 327) v pořadí čekatelů na očkování první i druhou dávkou vakcíny. Podle zatím platných předpokládaných termínů dodávek vakcín se dostanete na řadu kolem (např. 17. 2). Přesné datum Vám sdělíme souběžně prostřednictvím SMS a e-mailové zprávy. Poté, prosím, v sytému potvrďte, zda se k očkování dostavíte!“
Senioři by nebyli vyzýváni, aby obden surfovali po internetu a hledali, jestli se v některém očkovacím centru náhodou neuvolnilo místečko s volnou dávkou vakcíny, kam by se mohli vetřít. Přidělení termínu očkování by za ně provedl automaticky a spravedlivě registrační systém.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLČlánek byl převzat z Profilu Ing. Drahomír Jurajda, CSc.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV