Odmyslíme-li si dětský intelektuální rozměr tohoto naivně uspěchaného návrhu, pak dospějeme k následující představě: Předně se musí změnit kompetenční zákon, jehož vypracování a projednání je doba cca tří až pěti měsíců. Ale nežli předloží takový návrh, musí VV říci podrobnou vizi, na která ministerstva mohou převést agendu zrušených ministerstev a vykalkulovat, kolik pracovních míst tím ušetří.
Jakmile tedy dojde ke změně kompetenčního zákona v obou komorách Parlamentu ČR a podepíše jej i prezident, nastane personální práce, tedy rozhodnutí, kdo bude kam přesunut a koho pro nadbytečnost propustíme -samozřejmě s odstupným a všemi náležitostmi dle pracovního práva.
Tak vzniknou náklady na práci, kterou již nikdo neodvede. Jsem zvědav, jak zvládnou ministerstva agendu evropských dotací a podobná vážná témata.
Léta volají politici po reformě státní správy a léta na ni - s prominutím - kašlou. Starají se hlavně, kde by ukradli kořist, mám na mysli pracovní místo pro své stranické soukmenovce, kterými obsazují jednu instituci za druhou. A Věci veřejné v této „disciplíně“ nikterak nezaostávají za již proslulou TOP 09.
Věci veřejné jsou více „veřejným škůdcem“ s absencí kompetence řídit tento stát. Snad to již voliči chápou. Divím se TOP 09 a ODS, že raději nezvolí nové volby než takovéto utrpení. Reforma státní správy je žádoucí a již dávno měla proběhnout. ODS, bůhví proč, opustila vizi eStátu europoslance Edvarda Kožušníka, sociální demokraté nechávají již léta bez povšimnutí platnou část služebního zákona, kterou prosadila jejich vláda v roce 2002!
V tomto prostředí je návrh věcí veřejných jen důkazem odborného deficitu. Tak co v politice a exekutivě hledají?
Vyšlo na serveru Vaše věc. Publikováno se souhlasem vydavatele.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz