Ani se mě ho nechce příliš číst, neboť změny, které byly do původní normy vneseny oslavovaným kompromisem považuji mírně řečeno za nemístné až nemoudré. Bývalý generální ředitel státní správy byl co do názvu funkce ponížen na náměstka sui generis (svého druhu), který je takříkajíc superúředníkem bez supertitulu.
Na mnohých ministerstvech se pak koncem roku 2014 a začátkem roku 2015 dějí věci. Bývalí náměstkové jsou odvoláni, aby dnem prvního ledna byli znovu jmenováni. Rychle, než se supernáměstek ujme vlády nad úředníky si ministři přetváří úřad k obrazu svému a podle míry "vyvolenosti" náměstků rozhodují, kdo bude ten kariérní a kdo onen politický, tedy dočasný. Mojí k tomu ministři vůbec kompetenci? Nejde o úkony neplatné?
Probíhají pohovory, bude rozhodovat vláda, koho lidovecká náměstkyně a spol. předurčí (což působí tak, že je již vybráno) pokud by šeptanda ukazující na náměstka MV Nováčka ukázala se pravdou, tak by to ještě nebylo tak zlé.
Nicméně, ctěná vládo schvalující supernáměstka, rád bych na triumvirát kandidátů vznesl několik dotazů:
Do konce roku 2014 se mohly provádět změny podle dosavadních pravidel v rámci dosavadní systemizace (platné organizační struktury) vytvořené podle dosavadních předpisů. První nová systemizace se provede jako přechodná k červenci 2015. Do té doby platí tedy současně platná. Která to je? Mohou tedy ministři od 1.1.20115 provádět personální změny, zejména libovolně jmenovat a odvolávat náměstky?
Jak rozumíte § 18 s přihlédnutím k § 17 odst. 3. Může změnu systemizace po 1.lednu 2015 provádět ministr potažmo vláda? Jsou tedy jmenování kohokoliv kamkoliv po 1.lednu platná?
Pokud pomineme slavné 2 náměstky politické (politruky ministerstva?) či asistenty člena vlády, pokud by vůbec ministr mohl jmenovat náměstky může tak učinit bez výběrového řízení, když tento platný a účinný zákon s výběrovým řízením počítá?
Nač tedy ten humbuk se státními tajemníky a personálními řediteli na ministerstvech, když než budou jmenováni bude vše vyjmenováno a oni si ani neškrtnou (přinejmenším k datu nejbližší systamizace, ale s úředníky včetně náměstků již nehnou? Jak rozumět §188 odst. 3 - ten zaměstnanec, který k 1.6.2015 pracuje jako náměstek vedoucího ústředního správního úřadu a který současně řídí sekci se považuje se dnem účinnosti tohoto zákona za náměstka pro řízení sekce. Den účinnosti je den 1.1.2015 (§ 207). Jak se někdo může stát dnem 1.1.2015 náměstkem za podmínek, že jim bude ke dni 1.6. 2015 ??J
Já bych měl desítky dalších dotazů a poukazů na nesmysly tohoto zákona. Ale nebudu plýtvat energií. Ale těch pět dotazů bych od adeptů na supernáměstka rád vyslechl. Podotýkám,l že jsme v právu veřejném, tedy co není dovoleno, je zakázáno.
Komu Bůh dal úřad, tomu dal i rozum. A nejen to. Jsou to lidé nad zákonem. Tohle je vskutku ostudné.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ivan Přikryl