Ivo Strejček: Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř

24.08.2022 11:37 | Glosa

Úterní glosa Ivo Strejčka

Ivo Strejček: Nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř
Foto: Archiv IS
Popisek: Ivo Strejček

V roce 2005, za ministrování hrobařky českého vzdělávací systému Petry Buzkové, spatřily světlo světa tzv. rámcové vzdělávací programy. Definitivně byl tehdy opuštěn údajně starý, rigidní, moderní době neodpovídající systém tzv. jednotných osnov. Byly rozbity struktura a řád, rozmělnil se obsah vzdělání. Výsledkem nemohlo a nemůže být nic jiného, než setrvalý trend snižování úrovně znalostí českých žáků a studentů. Nikdy ale není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Jak informuje server novinky.cz, spustily ministerstvo školství ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (organizací, kterou MŠMT zřizuje) vzdělávací „perestrojku“ a přistoupily k další „nutné“ revizi rámcových vzdělávacích programů. Kdo si však myslíme, že se po „revizi“ bude učit více matematiky, fyziky nebo češtiny, pak chyba lávky! „Reforma klade důraz na občanské vzdělávání, etickou výchovu, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení“, hlásá ministerstvo a slibuje školám „větší míru nezávislosti“. Vzhůru k pologramotnosti!

Co si máme konkrétně představit pod onou „revizí“ a dalším rozvojem občanského vzdělávání a etické výchovy na základních a středních školách v rozhovoru pro Český rozhlas předvedla Petra Svoboda – intuitivní terapeutka, transformační průvodkyně, komunitní komunikátorka a podcastová důvěrnice Národního pedagogického institutu – zde představena jako autorka a moderátorka podcastového pořadu pro školy „Nová generace. O vztazích, sexualitě a genderu ve škole“. Tento pořad má již několik dílů a je distribuován do základních a středních škol s cílem „učit sexuální nauku moderně, odpovědně a efektivně“. Důvěrnice Svoboda odmítá „staromódní“ přístup „omezující se jen na výuku o pohlavních orgánech“, když „dnešní děti se chtějí ptát na orgasmus“. Schvaluje Prague Pride, ve kterém vidí „žádoucí revoltu mladé generace proti zastaralým konvencím svých rodičů“ a tvrdí, že mladí mají na takovou revoluci právo. Napadá mě: co kdybychom bez náhrady rozpustili onen Národní pedagogický institut, který za peníze daňových poplatníků umožňuje lidem jako je Petra Svoboda dále rozvracet už beztak rozvrácené české školství? Třeba by nám za to někdo i poděkoval.

Do třetice ke školství. Potkal jsme se před pár dny s bývalým kolegou, který výborně, nadšeně a mezi studenty oblíbeně vyučoval český jazyk a historii na jedné ze středních škol v mém městě. Radostně mi hlásil, že letos odešel do penze. A hned dodal: „Já jsem vlastně rád. Už se to nedá vydržet. To, že mi z výuky vyškrtli Přemyslovce, stejně jsem si je nějak učil, ale hůř jsou na tom vyučující fyziky – těm vyškrtli celou výuku páky“. Ani se mi nechce žertovat, že se sice studenti s klasickou newtonovskou fyzikou už asi nesetkají, zato s Petrou Svoboda a jí podobným si alespoň „moderně, odpovědně a efektivně“ popovídají o sexu. Jenom ta budoucnost strojírenství a stavebnictví na tom sexu úplně nestojí!

Převzato z webových stránek Institutu Václava Klause

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vlastimil Podracký: Listopadový převrat jako předmět propagandy

11:24 Vlastimil Podracký: Listopadový převrat jako předmět propagandy

Převrat v listopadu roku 1989 vnímáme jako změnu totalitního komunistického režimu na demokratický, …