V roce 2005, za ministrování hrobařky českého vzdělávací systému Petry Buzkové, spatřily světlo světa tzv. rámcové vzdělávací programy. Definitivně byl tehdy opuštěn údajně starý, rigidní, moderní době neodpovídající systém tzv. jednotných osnov. Byly rozbity struktura a řád, rozmělnil se obsah vzdělání. Výsledkem nemohlo a nemůže být nic jiného, než setrvalý trend snižování úrovně znalostí českých žáků a studentů. Nikdy ale není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Jak informuje server novinky.cz, spustily ministerstvo školství ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem (organizací, kterou MŠMT zřizuje) vzdělávací „perestrojku“ a přistoupily k další „nutné“ revizi rámcových vzdělávacích programů. Kdo si však myslíme, že se po „revizi“ bude učit více matematiky, fyziky nebo češtiny, pak chyba lávky! „Reforma klade důraz na občanské vzdělávání, etickou výchovu, finanční a mediální gramotnost a kritické myšlení“, hlásá ministerstvo a slibuje školám „větší míru nezávislosti“. Vzhůru k pologramotnosti!

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV