Nebudu hodnotit oficiální tvrzení, že děti a mládež jsou stále vzdělanější než jejich rodiče, ani oficiální statistiku. Skutečnost je podle oficiální statistiky OSN následující: existuje 740 milionů dospělých, kteří neumí číst a psát, 250 milionů dětí, která neumí číst a psát a 124 milionů chlapců a dívek nenavštěvujících školu.
Letošní oficiální motto oslav mezinárodního dne gramotnosti zní Reading the Past, Writing the Future. Dvoudenní oslavy a konference, která se koná v sídle UNESCO v Paříži při příležitosti oslav 50. výročí mezinárodního dne gramotnosti bude zcela určitě končit dobře míněným a výborně napsaným dokumentem. Dokument se bude orientovat na hlavní tezi Generálního ředitele UNESCO, Bulharky Iriny Bokové (The world has changed since 1966 – but our determination to provide every woman and man with the skills, capacities and opportunities to become everything they wish, in dignity and respect, remains as firm as ever. Literacy is a foundation to build a more sustainable future for all), a současně se míjet s realitou vzdělávacího systému jako tomu bylo po celých 50 let. Na cestě ke gramotnosti se již prakticky ztratila výchovná, morální a rodinná složka.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV