Především je dobré si uvědomit, že reklama není exaktní záležitostí jako matematika, kde jedna a jedna jsou dvě a jiná možnost neexistuje. V tomto oboru je tomu jinak. V již zmíněných reklamách společnosti ČEPS, která provozuje energetické přenosové sítě, jsou uvedena poměrně zajímavá čísla. Jako například, že nejvyšší stožár měří 70 metrů a je tak o šest metrů vyšší než Petřínská rozhledna a lanová dráha na Sněžku je 1500 x kratší než všechna její vedení.
Mně osobně se taková sdělení líbí. Já mám rád reklamy, které si hrají s čísly a nabízejí srozumitelná přirovnání, například, že Dopravní podnik XY provozuje autobusové linky o celkové délce 236 kilometrů, což je zhruba vzdálenost mezi Českými Budějovicemi a Brnem. Nebo když se se seřadí všechny soupravy pražského metra za sebou, budou stát mezi Prahou a Kladnem. Tohle jsou vtipná a nápaditá upozornění, která dokáží lidi zaujmout.
Hodnocení reklam je subjektivní a každému se líbí něco jiného a proto se může stát, že mohou být protichůdné. Já bych to přirovnal k filmovému umění. Často se stává, že filmy, které kritika roztrhá na kusy, trhají divácké rekordy. Jistý režisér původem z jižních Čech o tom ví svoje.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV