Díky STAN se po mnoha letech podařilo v poslanecké sněmovně otevřít odbornou platformu, kde se říkala pravda o bezpečnosti české železnice, ale také o skutečné situaci evropského zabezpečovací systému ETCS a hrozícího dopadu na objednatele a efektivitu železničního systému. STAN reprezentovali rovněž náměstek ministra dopravy Václav Bernard a předseda jeho odborné komise doprava a infrastruktura Roman Šigut.
Semináře se zúčastnili vedle odborné veřejnosti také zástupci objednatelů a koordinátorů veřejné dopravy. Všechny přednášky a prezentace zaujaly a stojí za to se jim postupně věnovat.
O zabezpečení železničních tratí v Německu a problémech v souvislosti se zaváděním ETCS referoval Jan Eisold z Technické univerzity v Drážďanech. Německo má historicky výhodu v zabezpečení svých tratí induktivním vlakovým zabezpečením Indusi a dalšími vývojovými stupni tohoto zařízení označovanými zkratkou PZB (Punktförmige Zugbeeinflussung). Jde o bodové ovlivňování vlaku. Dochází k přenosu návěstí na vozidlo v čele vlaku v jednotlivých bodech, jejichž poloha je obvykle vázána na návěstidla. Nejnovější model PZB 90 z 90. let minulého století tak bude ještě dlouho používán, následně třeba i s ETCS, na jehož zavádění Německo ve skutečnosti nespěchá. Doposud nejsou známy ani náklady a rozsah zavedení, ke kterému dochází jen v případech nových investic do vysokorychlostní infrastruktury.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV