Pro zákonodárce automobilisty se dá situace železnice srovnat s tím, jako kdyby na silnicích zmizela dopravní policie. Kromě vážných nehod s mrtvými a těžce zraněnými by si pokroucené plechy včetně požárů vyřešili sami provozovatelé vozidel a nějakému zvláštnímu silničnímu úřadu poslali zprávu včetně toho, jak se příště napraví. To je česká železnice roku 2021 očima automobilisty, aby to pochopil.
16. června se na půdě Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky odehrála zajímavá estráda v souvislosti se druhým čtením uvedené novely, doprovázené logicky vůbec nesouvisejícími přílepky jako nesmyslnými sankcemi pro strojvedoucí a pozměňovacími návrhy samotného zpravodaje novely - poslance ANO 2011 Martina Kolovratníka, který je zároveň místopředsedou správní rady Správy železnic.
Martin Kolovratník nejprve dopoledne až teatrálně s odkazem na bezpečnost železnice a naléhavost projednání požádal poslance, aby v rámci odpoledního programu schválili předřazení bodu číslo 35, pod kterým byla novela (co by sněmovní tisk 912) projednávána, ale nějak to nesladil s programem ministra dopravy, a tak stěžejní zákon v gesci Ministerstva dopravy musel prezentovat ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. To velmi rozladilo poslance Pirátů Ondřeje Polanského, který se právem cítil podveden. Měl dotazy k novému fenoménu konzervace železnice. Ty mu nemohl ministr zdravotnictví zodpovědět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV