Za téměř rok a půl od jejího vzniku se záměry města na dobudování vnitřního městského okruhu a na zahájení výstavby trasy D metra nikam neposunuly. A neposunou... Radnice se hádá o to, podle jakého systému se mají stavět v Praze komunální byty. Žádná ucelená koncepce, nic. O obnově mostů, které jsou v havarijním stavu či se k němu kvapem blíží, už tito chlapci a děvčata vůbec nemluví, natož pak o výstavbě nějakého nového mostu.
Prostě Prahu do budoucna čeká dopravní chaos a tato městská rada má štěstí, že to její členové ve svých současných funkcích již nezažijí. Malá ukázka tohoto chaosu nastane po zahájení rekonstrukce Barrandovského mostu ještě v tomto roce. Pokud by do toho přišla například havárie a z toho plynoucí uzavření Libeňského či jiného mostu, nastal by v Praze už letos nebo napřesrok úplný dopravní chaos.
Nedávno jsem měl možnost v noci použít taxi na cestu ze středu města na jeho okraj. Jeli jsme kolem půlnoci a mě překvapilo, kolik bylo v Žitné ulici aut - téměř jako v ranní špičce. Řidič taxi mě upozornil, abych se podíval do vozidel, které budeme míjet. Všiml si, že na přední desce vozu je umístěna navigace. Prostě odhadem 80 % aut, která Žitnou ulicí v daný moment, tedy kolem půlnoci, jela, byla řízena nejspíš řidiči jezdícími v rámci služby Uber či Bolt. Dost by mě zajímalo, co z toho stát, město a jeho občané mají. Velká část řidičů, kteří jezdí v autech v rámci těchto služeb, jsou cizinci. Pochybuji, že u nás platí daně. Jaká je vůbec evidence těchto vozidel u živnostenských úřadů. Jaký je z nich daňový výnos. To jsou vážné otázky. Městská rada přitom vcelku nesmyslně rozhodla o zrušení tzv. „štaflů“, tedy míst, kde řidiči běžné taxislužby po Praze stáli a čekali na zákazníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV