Nejméně od loňského listopadu se téma plánovaného rozšíření mýta objevuje ve stále větší míře při jednáních v rámci dobrovolných svazků obcí, místních akčních skupin či mikroregionů nebo na poradách starostů jednotlivých obcí s rozšířenou působností. Odmítnutí ministerského plánu se stává jedním z bodů usnesení těchto jednání.
Starostům také vadí, že s nimi ministerstvo dopravy plán neprojednalo, ani je nijak neinformovalo. Například valná hromada Dobrovolného svazku obcí Ždánický les a Politaví sdružujícím 27 obcí v okolí Slavkova u Brna doslova vyzvala „ústřední orgány státní správy k výraznému zlepšení komunikace vůči samosprávám v dotčených územích (včetně území, kde lze předpokládat následné dopady přijímaných opatření) a po zrušení současného výběrového řízení na zpoplatnění vybraných úseků silnic I. třídy k podrobnému projednání nových zadávacích podmínek se samosprávami, na které opatření dopadne“.
Právě na nekomunikativnost ministerstva dopravy poukázali i starostové 21 měst a obcí podél silnice I/22 spojující Plzeňský kraj s Jihočeským krajem v úseku Domažlice – Klatovy – Strakonice – Vodňany ve svém otevřeném dopise premiérovi Andreji Babišovi v závěru loňského roku.
S plánem nesouhlasí starostové po celém území České republiky, nejsilněji ale v Plzeňském, Jihočeském a Jihomoravském kraji.
Podle probíhajícího zadávacího řízení by mělo být od 1. ledna 2020 nově zpoplatněno 900,3 kilometru silnic I. třídy pro vozidla s povolenou hmotností nad 3,5 tuny. Aktuální nejzazší termín pro čtyři uchazeče k odevzdání závazných cenově technických nabídek je 8. března 2018.
Za Petici Stop mýtu na jedničkách!
Jiří Polák
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV