Rovnováhu mezi vládou, mocí zákonodárnou a mocí soudní přesně řeší naše Ústava (článek 27).
(5) Poslance nebo senátora lze zadržet, jen byl-li dopaden při páchání trestného činu nebo bezprostředně poté. Příslušný orgán je povinen zadržení ihned oznámit předsedovi komory, jejímž je zadržený členem; nedá-li předseda komory do 24 hodin od zadržení souhlas k odevzdání zadrženého soudu, je příslušný orgán povinen ho propustit. Na své první následující schůzi komora rozhodne o přípustnosti stíhání s konečnou platností.
Mandát poslance je v právním státě tak důležitý, že ani případný trestný čin poslance nemusí být důvodem k tomu, aby byl poslanec zbaven možnosti hlasovat. Několikrát jsme zažili, že mandát jediného poslance rozhodoval o některých důležitých rozhodnutí sněmovny.
Označování pana Babiše za „osobu trestně stíhanou“ je ve skutečnosti (trestný) čin pomluvy bezúhonného občana. Žádný soud nepotvrdil, že k trestnému činu došlo. Rozhodnutí nějakého městského vyšetřovatele ovlivňovalo celý zákonodárný sbor i volební preference jak v parlamentních, tak v prezidentských volbách.
„Občané s právnickým vzděláním“ dokázali zdeformovat právní vědomí občanů, včetně některých poslanců. Jak volby do parlamentu, tak volby prezidenta lze označit za zmanipulovatelné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV