Paralelu k úspěchu této strany nemusíme hledat daleko, stačí se podívat na Slovensko. V roce 2002 se do jejich vlády dostalo uskupení ANO (Aliancia nového občana). Analogie v názvech obou stran však není jejich jedinou podobností. Slovenské ANO skončilo nevalně. Čeká podobný osud i český protějšek
Podobnost 1: Ideologická nevyprofilovanost
Slovenské i české ANO byly založeny jako protestní hnutí. Hlavním základem volebního programu stran nebylo poskytnutí řešení problémů hospodářského života, ale spíše snaha vyhranit se vůči etablovaným parlamentním subjektům. Zatímco na Slovensku se ANO vymezilo výrazně vůči Mečiarovu HZDS ale částečně i Dzurindovu SDK, tak u nás se Babišovo ANO vymezilo prakticky vůči všem. Politické profily obou stran tak byly při vstupu do parlamentu velmi nečitelné.
Podobnost 2: Mediální moc
Zakladatelem slovenského ANO byl mediální magnát Pavol Rusko, v té době generální ředitel a spoluvlastník televize Markíza, navíc majetkově propojený s týdeníkem Markíza, rádiem OKEY a menším celostátním deníkem Národná obroda. Taktéž Andrej Babiš má značný vliv v mediální sféře. Od srpna tohoto roku vlastní společnosti MAFRA, a.s., která vydává deníky jako Lidové noviny, Metro, MF Dnes, dále vlastní televizní stanici Óčko a internetové zpravodajské portály lidovky.cz a idnes.cz. Oba lídři tedy měli v průběhu mediální kampaně ulehčený přístup do médií.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz