Ačkoli se do té doby používal jen výraz EUC (Electric UniCycle) většina výrobců i prodejců mluvila o segvejích, nebo o airwheelech, IPS, a dalších. S ohledem na svou osobní zkušenost a čím dál větší propojení s přístrojem jsem cítil nutnost sjednocení a přišel se společným názvem E-MOTION.
E-MOTION znamená více než na první pohled vypadá.
Je to Elektro Mobilita, ale zároveň jsou to EMOCE Obojí propojené do jednoho pevného svazku.
Během prvních měsíců jsem při svých jízdách slyšel často otázku „Co to je mami?“ a k ní odpověď, „To je blázen na vysavači“. Pak následovali první testující a zájemci a stroje a testy a že jich nebylo vůbec málo. První vystoupení na logistické konferenci a první myšlenka na aplikaci v průmyslu.
Dal jsem si za cíl rozšířit povědomí o možnostech osobní čisté mobility a dělal vše, aby k tomu došlo. Měl jsem ještě jeden cíl, nepustit do prodeje stroje, které by nebyly bezpečné.
Nedlouho poté, když byl zpracován obecný protokol BOZP, první testy ve skladech a výrobních závodech a výsledky, které předčily očekávání.
Nevím sice, kolika čtenářům tato čísla něco řeknou, ale pro firmy jsou více než zajímavá s ohledem na výši investice nutné k jejich dosažení.
V té době se již E-MOTION stávalo slovem, které přestávalo být neznámé. Pravidelné rady, jak na to, blogy a další texty, každodenní jízdy, to vše tomu napomáhalo.
Na podzim 2015 pak rána. Největší internetový obchod ALZA.CZ reagoval na moji nabídku na spolupráci. V krásně zařízeném prostředí, sedíce naproti nákupčímu, zjistil jsem, že před sebou mám nákupčího na míle vzdáleného těm, se kterými jsem se setkával v průmyslu i v nadnárodních řetězcích.
Člověk otevřený, mladý a plný energie.
A jednání přerostlo v dohodu a zkoušku jízdy přímo na místě, zapůjčení jednokolky, ale i dvoukolého transportéru.
Výsledkem testu byla dohoda o spolupráci a první dodaný stroj.
V prvních měsících se v nabídce objevily jen tří stroje, znovu připomínám, že to bylo v posledním čtvrtletí roku 2015, tedy rok poté, kdy jsem obdržel svůj stroj a půl roku poté, kdy jsem poprvé představil výraz E-MOTION. Zde je video na test jednoho z prvních strojů z nabídky.
Nyní jsme na konci roku 2016.
ALZA před Vánoci 2016 nabízí v kategorii „elektrovozítka“ neuvěřitelných 147 položek a počet neustále roste.
Klient už dávno nekupuje transportéry jen u mne. To není důležité. Za jeden rok se mi totiž podařilo, spolu se všemi partnery, jezdci, uživateli a dalšími, splnit cíl, který jsem si dal, rozšířit povědomí o existenci těchto prostředků čisté mobility mezi občany.
Za dva roky jsem najel na vybraném stroji přes 7.000 km a v při testování nabízených strojů a značek dalších pět tisíc. Díky testům, jsem měl pod nohama přes 70 strojů od 30 výrobců. Bohužel nedostatečná kvalita výrobků způsobila, že jsme pro trh identifikovali jako bezpečné, jen výrobky 3 značek a po jednom roce přidali čtvrtou.
Bohužel se s rozvojem trhu, začaly objevovat stroje, které jsme odmítli distribuovat a nabízet zákazníkům. Jejich největším rizikem není malý dojezd (ten je spíše k naštvání), ale nedostatečně výkonná elektronika, která se stará o funkci gyroskopu. A já měl několikrát možnost zkusit na vlastní kůži, co to znamená.
Hledáte-li tedy radu na to, jak vybudovat neexistující odvětví, rada je prostá. Začněte a buďte sami jeho nositelem, LEADREM a počítejte s tím, že Vám možná zůstanou šrámy nejen na duši, ale i i na těle. Vytrváte-li však a najdete vhodné partnery, pak zjistíte, že na to, na co jiní potřebují milióny investic a dlouhé roky, zvládnete bez dotací a cizích peněz za zlomek času, a to je to, co se počítá.
Za celou dobu se mi podařilo napsat přes 200 příspěvků a natočit přes 150 videí na téma čisté osobní mobility. Rukama mi prošlo přes 5000 lidí. A víte co. STÁLO TO ZA TO!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV