Nejpravděpodobnější je, že jsou důsledkem obecné ztráty stupnice hodnot, opuštění morálních kódů, sekularizace víry v Boha, priorizace nároků před povinnostmi, ztráta pokory, která se jeví jako jeden z nejdůležitějších faktorů lidské pospolitosti. Ztráta životní stability vede k zoufalým myšlenkám a následně i k činům. Přeměna děděné morálky a vžitých principů se mění v stále se rozšiřující sbírky zákonů, ale stabilní společnost potřebuje jen málo zákonů.
Diskuze o uzavření a hlídání škol a univerzit považuji za folklór nevyzrálé společnosti. Možná je to dobrá zbraň na uklidnění veřejnosti, ale není to nikdy dostatečně účinné, a paralyzovalo by to provoz škol. Už dnes si stěžují studentky, že ochranný rám nainstalovaný na jedné vysoké škole je nutí sundávat podprsenky s kovovými výztužemi.
Žádné hlídací opatření není dokonalé, a mnohdy nadělá víc škody než užitku. Jde o to ozdravit společnost jako celek, a ona se potom dovede samoregulovat.
Současné vzdělání je založeno na informacích a to opravdu nestačí.
Publikováno se svolením autora z webu https://www.milanknizak.com.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV