Mira Třebická: Začala likvidace Karly Šlechtové. Ale proč, a ještě ke všemu proč tak blbě?

17.05.2018 20:34 | Zprávy

Nejdéle sloužící ministr obrany Martin Kazisvět Stropnický předával po čtyřech letech rezort do rukou nového ministra, jak jinak než emočně, a to v mašličkách. Tak už to ale u umělců asi bývá.

Mira Třebická: Začala likvidace Karly Šlechtové. Ale proč, a ještě ke všemu proč tak blbě?
Foto: www.karlaslechtova.cz
Popisek: Karla Šlechtová, exministryně obrany

Nová ministryně obrany, bez uměleckých ambicí, začala prověřovat, copak že se to pod těmi mašličkami skrývá. A udělal by to každý jiný nově nastupující ministr, protože přebírat rezort po čtyřech letech, kdy hrál jakousi mašličkovou etudu bez závěrečného podpisu pan Stropnický v roli ministra, není žádná legrace.

Realisticky a výkonně zaměřená Karla Šlechtová se tedy začala ptát, rozkrývat zákoutí, čelit lobis-tům, odolávat tlakům, své vysoké pracovní nasazení prosazovat vůči povážlivě ospalému tempu svých podřízených, aniž by zohlednila to, kolika zavedeným skupinám tím bude vadit. (Bohužel). Je třeba říci, že paní Šlechtová není ani první ani poslední ministr, který se ve své funkci přestal hodit. Nevíme, kdo si tentokrát k likvidaci Karly Šlechtové vymyslel něco tak hloupého jako 310 tis. Kč za VIP odbavení při 26 odletech do zahraničí a pozapomněl na mnohonásobně nižší náklady za cesto-vání ekonomickou třídou.

Takže k tématu a trocha té matematiky z prvního stupně základní školy: letenka do Bruselu v eko-nomické třídě stojí necelé 4 tis. Kč, ministři obvykle létají business třídou, která stojí nejméně 9 tis. Kč. Kromě toho velmi pochybuji, že současní ministři jsou před odletem na letišti 2 hodiny před od-bavením a VIP odbavení nevyužívají. Alespoň v době, kdy já jsem pracovala ve státních službách, žádné dvouhodinové čekání před odletem pro ministerskou delegaci neexistovalo a salónek na le-tišti se využíval k poradám ještě před startem. Jaká je tedy motivace novinářů, kteří naskočili na výše zmíněných 310 tis. při 26 odletech a nezajímá je, za kolik cestují ostatní ministři? Mohli by se například dozvědět, že ministři využívají leteckou přepravu vojenskými letouny, že např. náklady na cestu Praha - Brusel u Jak-40 činí 210 tis. Kč, u Airbus 319 - 350 tis. Kč. Takže likvidace ministryně Šlechtové těmito argumenty je jednoduše řečeno hloupá a sprostá.

A je až neuvěřitelné, že v této souvislosti do dnešního dne nikoho nezajímá manažerské selhání Martina Kazisvěta Stropnického, který po svém nástupu na post ministra obrany zrušil prodej Karlínských kasáren a tím připravil státní kasu o více než půl miliardy korun. A dodnes se tento lap-sus nijak neřešil.

Mira Třebická, mediální poradce

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Dvanáct chromých pomocníčků

13:57 Zbyněk Fiala: Dvanáct chromých pomocníčků

Dostupnost bydlení byla dalším tématem myšlenkové smrště Národní ekonomické rady vlády.