Vyjádření k situaci v současném školství a názor na ministrovu odpověď zasílají Mgr. Bc. J. Smetanové učitelé ze ZŠ Ležáků, odloučené pracoviště ZŠ praktická a speciální, Hlinsko:
V odpovědi pan ministr praví, že: „ k politováníhodnému stavu, kdy se bojí školy pro žáky s mentální retardací o svůj osud a o osud svých žáků, došlo pouze mylnou interpretací některých pasáží Strategie boje proti sociálnímu vyloučení.“ … „Nikde není uvedeno, že by mělo dojít ke zrušení praktických škol a k masivní inkluzi mentálně postižených žáků do škol běžného vzdělávacího typu.“ …
Pokud se pan ministr „domnívá“, že došlo k mylné interpretaci, pak to v nás vzbuzuje velmi neblahé pochybnosti o tom, zda vůbec onu Strategii boje proti sociálnímu vyloučení kdy viděl, natož pozorně četl. (To by možná pak vysvětlovalo – nikoli omlouvalo – jeho dosavadní počínání ve funkci ministra školství neboť jen z neznalosti se dají podporovat tak donebevolající nesmysly, které budou mít nedozírné následky).
Strategie boje proti sociálnímu vyloučení se kapitolou Vzdělávání zabývá velmi podrobně od strany 46 po stranu 76. V úvodu jsou jako příkladné zmíněny severské země Evropy směřující k tzv. inkluzivnímu vzdělávání…
Dále pak již citujeme: (str.59-60) 4.5.3.3. Název opatření: Krátkodobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: petice, ParlamentniListy.cz