Jak jistě víte, po uzavření škol zůstalo doma přes jeden milion žáků. Tito žáci se každé ráno a odpoledne musí připravovat sami na své budoucí povolání z valné části pouze samostudiem, protože většina jejich domovských škol omezila svou činnost na jednoduché zadávání úkolů a učiva pomocí emailů. Skrze tyto emaily úkolují nejen žáky, ale především jejich rodiče, aby se o přípravu vlastních dětí postarali sami. Tito rodiče se zpravidla vrací domů po 8-12 hodinové pracovní směně a doma na ně čekají úkoly, které jim zadali „učitelé“ jejich dítěte.Tento způsob výuky se jeví v horizontu několika dalších týdnů jako obvzláště neudržitelný.
Ještě větší problém nastává doma především v rodinách s více dětmi, kdy musí rodiče během zbytku dne, tj. V čase mezi 16:00 - 19:00 oběhnout 2-4 děti, zadat jim, zkontrolovat a opravit učivo v rozsahu 1. - 9. třídy ZŠ, případně 1. - 4. ročníku střední školy. To vše v prostředí, kde pod tlakem časové tísně a nevhodné doby vyhrazené učivu pod dohledem rodiče roste napětí a vznikají konflikty.
Nesmíme proto zapomenout, že jsou tu stále pedagogové, kteří jsou odpovědní za přípravu našich dětí, kteří jsou stále v pracovním procesu, tedy nejsou na dovolené ani v karanténě a měli by udělat vše proto, aby dětem školní učivo vhodným způsobem sami zprostředkovali.
Navrhujeme aby se zásadním způsobem změnil přístup škol, aby prostřednictvím tlaku z vedení škol, od zřizovatelů škol a od školní inspekce došlo k zásadní změně pasivního přístupu školských zařízení. Je nutné začít maximálně využívat internetové komunikační aplikace, vytvářet a bezodkladně distribuovat videopřednášky s výkladem učiva, umožnit on-line diskuze nad učivem pomocí sdílených komunikačních platforem.
Myslíme si, že je také nutné v omezené míře nabídnout distanční studium, tedy docházku do škol, všem maturantům a dětem, připravujícím se na přijímací zkoušky na střední školy. Školní zařízení budou v takovém využívána jen minimem dětí a studentů a samotná výuka může probíhat v redukovaných třídách po 10-12 studentech s dostatečnými odstupy jeden od druhého i od vyučujícího.
A otázka roušek? Nevidíme nic problematického na tom chtít po učitelích i studentech, aby nosili během omezené doby distančního studia roušku. Po průměrných 4-5 vyučujících hodinách denně budou učitel i student v relativně dobré formě. Vždyť běžný zaměstnanec vydrží bez větších potíží v roušce 8 i 12 hodinovou pracovní směnu
Z výše uvedených důvodů žádáme o projednání návrhu věnujícímu se zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a otevření škol pro maturitní ročníky a pro děti připravující se na přechod na vyšší školy co nejdříve ve vazbě na postupné uvolňováním restrikcí, a to ještě ve školním roce 2019/2020.
Děkujeme.
Petici můžete podepsat ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV