Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol

11.04.2020 17:30 | Zprávy

My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice žádáme pana ministra školství Roberta Plagu o zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a za částečné otevření škol pro studenty maturitních ročníků a dětí připravujících se na přijímací zkoušky, a to ještě do konce školního roku.

Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná třída, ilustrační foto

Jak jistě víte, po uzavření škol zůstalo doma přes jeden milion žáků. Tito žáci se každé ráno a odpoledne musí připravovat sami na své budoucí povolání z valné části pouze samostudiem, protože většina jejich domovských škol omezila svou činnost na jednoduché zadávání úkolů a učiva pomocí emailů. Skrze tyto emaily úkolují nejen žáky, ale především jejich rodiče, aby se o přípravu vlastních dětí postarali sami. Tito rodiče se zpravidla vrací domů po 8-12 hodinové pracovní směně a doma na ně čekají úkoly, které jim zadali „učitelé“ jejich dítěte.Tento způsob výuky se jeví v horizontu několika dalších týdnů jako obvzláště neudržitelný.

Ještě větší problém nastává doma především v rodinách s více dětmi, kdy musí rodiče během zbytku dne, tj. V čase mezi 16:00 - 19:00 oběhnout 2-4 děti, zadat jim, zkontrolovat a opravit učivo v rozsahu 1. - 9. třídy ZŠ, případně 1. - 4. ročníku střední školy. To vše v prostředí, kde pod tlakem časové tísně a nevhodné doby vyhrazené učivu pod dohledem rodiče roste napětí a vznikají konflikty.

Nesmíme proto zapomenout, že jsou tu stále pedagogové, kteří jsou odpovědní za přípravu našich dětí, kteří jsou stále v pracovním procesu, tedy nejsou na dovolené ani v karanténě a měli by udělat vše proto, aby dětem školní učivo vhodným způsobem sami zprostředkovali.

Navrhujeme aby se zásadním způsobem změnil přístup škol, aby prostřednictvím tlaku z vedení škol, od zřizovatelů škol a od školní inspekce došlo k zásadní změně pasivního přístupu školských zařízení. Je nutné začít maximálně využívat internetové komunikační aplikace, vytvářet a bezodkladně distribuovat videopřednášky s výkladem učiva, umožnit on-line diskuze nad učivem pomocí sdílených komunikačních platforem.

Myslíme si, že je také nutné v omezené míře nabídnout distanční studium, tedy docházku do škol, všem maturantům a dětem, připravujícím se na přijímací zkoušky na střední školy. Školní zařízení budou v takovém využívána jen minimem dětí a studentů a samotná výuka může probíhat v redukovaných třídách po 10-12 studentech s dostatečnými odstupy jeden od druhého i od vyučujícího.

A otázka roušek? Nevidíme nic problematického na tom chtít po učitelích i studentech, aby nosili během omezené doby distančního studia roušku. Po průměrných 4-5 vyučujících hodinách denně budou učitel i student v relativně dobré formě. Vždyť běžný zaměstnanec vydrží bez větších potíží v roušce 8 i 12 hodinovou pracovní směnu

Z výše uvedených důvodů žádáme o projednání návrhu věnujícímu se zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a otevření škol pro maturitní ročníky a pro děti připravující se na přechod na vyšší školy co nejdříve ve vazbě na postupné uvolňováním restrikcí, a to ještě ve školním roce 2019/2020.

Děkujeme. 

Petici můžete podepsat ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivo Trešl byl položen dotaz

očkování

Vážený pane doktore, ráda bych využila možnosti se vás zde zeptat na jednu věc. Když se nechám očkovat proti černému kašli, znamená to, že ho nemůžu dostat nebo je to jak s vakcínou proti covidu? A ještě na jak dlouho mě případně očkování proti nákaze ochrání? A když už jsem nakousla téma covid, pro...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Potřebujeme více středoškoláků, respektive nové kapacity pro jejich ubytování?

12:17 Zdeněk Lanz: Potřebujeme více středoškoláků, respektive nové kapacity pro jejich ubytování?

Člověk nemusí být žádný velký odborník – ať už na školství a vzdělávání obecně, ekonomii, statistiku…