V červených číslech jsou největší evropské národní automobilové trhy, tedy Německo, Francie, Itálie a Španělsko, kde se realizují dvě třetiny unijních prodejů osobních automobilů. Nárůst letos zaznamenaly pouze malé země, které ovšem s celkovým výsledkem nemohou výrazněji zahýbat.
Ještě hůře pak dopadají výsledky ročních prodejů, které ukazují, že se evropský trh dostal na nové minimum. Aktuálně se v ročním vyjádření prodává méně osobních vozů než v době první vlny pandemie, a dokonce i méně než v časech světové finanční krize po roce 2008.
Hlavním důvodem nepříznivého vývoje automobilového trhu není slabá poptávka – jako tomu obvykle při takových výsledcích bývá – ale stále nedostatečná nabídka. Chybějící komponenty omezují výrobu automobilek a prodlužují čekací doby na nové vozy. Tomu pak odpovídají výsledky prodejů i ceny, které v posledním roce rostou.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV