Solidními čísly se navíc může chlubit i automobilový průmysl, jemuž se navzdory slabší poptávce na většině zahraničních trhů podařilo umazat skluz z úvodu roku. Zatímco ještě v lednu se počet vyrobených a exportovaných osobních vozidel a LUV propadal o jedenáct a více procent, výsledky za první čtyři měsíce jsou již ve znamení jednoprocentního poklesu výroby a v podstatě totožném exportu jako ve stejném období loňského roku. Slibné jsou navíc i nové zakázky v automobilovém průmyslu, které za první čtyři měsíce vzrostly o téměř 6 % a jen v dubnu vyskočily dokonce o 15 %. Při pohledu na to, jak se vyvíjí poptávka po osobních vozidlech v zemích EU nebo jak klesá produkce aut v Německu, jsou to opravdu velmi slušná čísla.
Evropský trh, kam směřuje naprostá většina tuzemské produkce osobních automobilů, přitom už od září klesal. Svoji roli samozřejmě sehrála nová regulace emisí, která rozmlžila měsíční výsledky odbytu automobilek v letních a podzimních měsících. Nevšimnout si ovšem nešlo ani cyklického zpomalování a následně i útlumu celkové poptávky, která přišla celkem logicky po necelých šesti letech předchozího v podstatě soustavného růstu. A slovo „útlum“ je rozhodně na místě, protože zatím šlo jen o drobný pokles prodejů (registrací), který byl nesrovnatelně menší, než vývoj mezi lety 2009 a 2013.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV