Slabé výsledky maloobchodu nejsou žádným překvapením s ohledem na lockdown probíhající vlastně už od vánočních svátků. Tomu odpovídá i další pokles tržeb „kamenných“ obchodů a výrazný boom internetového prodeje, který je u širokého sortimentu zboží vlastně jedinou možností, jak jej pořídit. Zatímco třeba prodejci oblečení a obuvi museli počítat s téměř sedmdesátiprocentním poklesem, na internetu tentokrát tržby vzrostly o skoro 42 %.
Přesun z tradičních obchodů, který trvá již řadu let, pandemie dále urychluje. Ani po tolika letech boomu se přitom nedá říct, že by virtuální obchody dosáhly na hranice možností tuzemského trhu. Ať už jde o šíři sortimentu nebo o mapu pokrytí ČR. Proto i nadále zůstává perspektiva tohoto segmentu stále velmi příznivá, navzdory blížícímu se otevření tradičních obchodů. Je navíc otázkou, nakolik se zákazníci k nakupování v kamenných prodejnách dlouhodobě navrátí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV