Premiér Fiala svolal schůzku k bezpečnostním otázkám, opozice se jí ale nezúčastnila. Andrej Babiš ji označil za marketingový trik. Jak to vidíte vy?
Je zajímavé, že když vláda udělá cokoliv, opozice to okamžitě shodí jako „marketingový trik“ – a naopak. Politické strany a politici si zvykli, že jsou prodáváni jako ty čokoládové tyčinky, jak řekli marketéři prezidenta Pavla. A místo souboje idejí tak pozorujeme jenom souboj marketérů. Takže, co kdyby to pozvání opozice využila? Co kdyby přišla, postavila se premiérovi čelem a jasně řekla: „Tady je náš plán na posílení bezpečnosti ČR.“ To by byl politický majstrštyk. Místo toho se schovali a raději kritizovali zpovzdálí.
Tohle je přesně ten styl politiky, který lidi odrazuje. Neustálé házení špíny místo konkrétních návrhů. Kdyby na té schůzce byli a pak trvali na společné tiskové konferenci, měli by jedinečnou příležitost ukázat, že mají kompetenci, že mají plán. Ale oni se rozhodli pro snadnější cestu – nepřijít a říkat „my bychom to udělali jinak“. Ale jak? To už neřekli.
Opozice ale dlouhodobě tvrdí, že vláda ohrožuje bezpečnost České republiky. Jak by tedy podle vás měly ANO a SPD postupovat, pokud to myslí vážně?
Pokud to myslí vážně, měli by jasně říct, co by dělali jinak. Nejen říkat „vláda to dělá špatně“, ale konkrétně odpovědět na otázky: Jak zajistí bezpečnost České republiky? Jaký je jejich plán na obranu? Jak chtějí řešit vztahy s NATO? Jak se postaví k otázce vojenské spolupráce?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný