Zatímco dubnové výsledky průmyslu zasáhly dobrovolné i v podstatě nucené odstávky, v květnu se začalo toto naše největší odvětví postupně vzpamatovávat. Oživení výroby zaznamenal i automobilový průmysl poté, co se postupně rozběhla výroba ve všech třech místních automobilkách. Přesto k návratu na předkrizovou úroveň to zdaleka nestačilo, a tak celé odvětví ztrácí třeba vůči únoru 22 %, automobilový průmysl dokonce dvojnásobek.
I když jsou květnové výsledky potvrzením post-koronového restartu, nejsou nijak extra přesvědčivé. Zvlášť, když se podíváme na statistiky nových zakázek, které jsou ve srovnání s loňským rokem o více než třetinu slabší. V automobilovém průmyslu, který je nejvýznamnějším místním oborem, jsou zakázky poloviční a ani u dalších silných průmyslových oborů nevypadá situace zatím nijak optimisticky. Potvrzuje se tak to, co bylo vidět už v průzkumech, a sice že zlepšení nálad stojí zatím spíše na optimistických očekáváních a nikoliv na tvrdých číslech.
Německý průmysl, s nímž je ten český úzce spojen, si v květnu nevedl nijak přesvědčivě. Květnová čísla sice už byla ve znamení růstu, avšak dubnový propad vykryla spíše jen z malé části. Meziroční propad německého průmyslu dosáhl 19,3 % a o dvacet procent byla výroba nižší i ve srovnání s únorem jako posledním před-koronovým měsícem. Ještě mnohem horší čísla přišla z automobilového průmyslu, který byl ve srovnání s únorem na poloviční kapacitě. Německý automobilový průmysl však už v červnu své výsledky výrazně vylepšil, když propad stáhnul z padesáti na necelých dvacet procent.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV