Důvodem je nepochybně vysoká inflace, nebo přesněji rychle rostoucí náklady na bydlení, které spotřebitele nutí nakupovat s rozvahou. Pro úplnost je třeba dodat, že jde o čísla po sezónním a kalendářním očištění.
S výjimkou internetových obchodů byly prodeje téměř ve všech obchodech meziměsíčně slabší. Ukazuje se tak, že obliba nakupování z domova přetrvává i v době, kdy jsou „kamenné“ obchody otevřené bez výraznějších omezení. Pohodlnost nákupů, široká nabídka, a především pak možnost jednoduše srovnávat ceny přihrává internetovým obchodům stále nové zákazníky. Za poslední tři roky se totiž tržby internetových obchodů zvýšily reálně o 77 %, za posledních pět let o 161 %.
Umírněný růst poptávky potvrzují nejenom výsledky z posledních měsíců, ale i celoroční výsledky obchodníků. Tempo růstu reálných tržeb obchodníků totiž dosáhlo jen 4,4 %. Když pomineme výjimečný rok 2020, kdy do výsledků promluvily lockdowny, šlo o nejpomalejší růst reálných tržeb od roku 2014.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV