Zaplatí si jednou Coca-Cola, aby se vám zdálo, že ji pijete? Není to tak absurdní, jak by se mohlo zdát na první pohled. Příslušné pokusy dosáhnout něčeho takového už probíhají. První výsledky jsou nevýrazné, nicméně nejsou úplně nulové. A když uvážíme, jak rychle se experimentální psychologie vyvíjí, může z toho být realita dříve, než si myslíme. Momentálně existuje tlak na zastavení takových pokusů. A možná opravdu bude prosazena nějaká regulace reklamy ve snech. To možná bude prohlášeno za neetické. Ale promítat do snů informace o těžkém postavení sexuálních menšin? Nebo o tom, jak je úžasný zelený nový úděl? Nebo pocit viny za bílou kůži? To se přece neodváží omezit nikdo.
Základ té technologie spočívá v tom, že je člověk před spaním vystaven potřebným podnětům. Zatím to od něj vyžaduje vědomou spolupráci, ale to se dá vyřešit – co třeba v rámci nějaké soutěže nebo nějaké hry?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV