Bude totiž zahájeno a dokončeno přes třicet velkých železničních staveb v ceně přes půl miliardy, dvacet z nich bude přitom stát přes miliardu. Ty nejdražší stavby najdeme na třetím koridoru. Na rychlost přes 120 kilometrů a někdy i 160 kilometrů v hodině bude dostavěn úsek z Berouna do Plzně včetně významné přestavby plzeňského nádraží. Na druhé straně republiky bude přestavěna trať z Dětmarovic, tedy prakticky z Ostravy, přes Český Těšín až na slovenskou hranici. Nezaostává ani čtvrtý koridor, kde se bude stavět na několika úsecích i nádražích.
Po roce 2015 budou rychlé jízdě z Prahy do Českých Budějovic bránit už jen tři úseky z Votic do Sudoměřic, z Doubí do Soběslavi a z Ševětína do Nemanic, které mají od deseti do dvaceti kilometrů.
Tím samozřejmě výčet staveb nekončí. Dokončeny budou rekonstrukce nádraží v Břeclavi, Přerově a Olomouci, obnoví se šumavské železnice z Českých Budějovic do Volar a z Klatov do Železné Rudy, optimalizovat se bude trať z Prahy do Úval, z Liberce do Tanvaldu, z Pardubic do Hradce Králové a tak by se dalo ještě pokračovat. Celkem jde o částku která překračuje 50 miliard.
Tak velké investice v tak krátké době česká železnice nezažila od dob Františka Josefa a možná nikdy v historii.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz