„Volba zdravotní pojišťovny je důležitým právem každého pojištěnce, které lze díky nedávné novele zákona využít každý rok ve dvou přestupních termínech, ten nejbližší je do konce září. Pojištěnci by se při výběru neměli řídit pouze reklamními lákadly, ale kvalitou klientského servisu zdravotní pojišťovny, tím, jak dlouhodobě hospodaří, jakou péči jim nasmlouvala ve své síti zdravotnických zařízení či jaké má programy preventivní péče,“ vysvětluje Ondřej Dostál, odborník na zdravotnické právo z PwC Legal a spolupracovník Platformy zdravotních pojištěnců.
Platforma zdravotních pojištěnců proto i letos připravila Index zdraví zdravotních pojišťoven, který sleduje tvrdá ekonomická data. „V rámci druhého ročníku Indexu zdraví zdravotních pojišťoven jsme upravili metodiku hodnocení dle připomínek odborné veřejnosti. Na základě zkušeností z minulého roku jsme do Indexu zapracovali další relevantní ukazatele týkající se především financování zdravotnictví. Vycházíme přitom z veřejně dostupných dat, která samy pojišťovny zpřístupňují ve svých zdravotně-pojistných plánech. Pojišťovny hodnotíme postupně ve všech daných kritériích. Celkové pořadí je pak dané tím, jak pojišťovny dopadly v jednotlivých kategoriích,“ vysvětluje Štěpán Křeček, odborník na ekonomiku zdravotnictví a spolupracovník Platformy zdravotních pojištěnců.
„Prostřednictvím Indexu chceme dlouhodobě sledovat, jak se rozdíly mezi pojišťovnami odrážejí v jejich hospodaření a tím pádem v tom, jaké služby jsou schopné poskytovat svým stávajícím a budoucím pojištěncům,“ říká Ondřej Dostál a dodává: „Zdravotní pojišťovny by měly sledovat výhradně zájem svých pojištěnců – daňových poplatníků. Proto sledujeme též měkká kritéria, tedy zkušenosti se vstřícností a otevřeností jednotlivých pojišťoven vůči nárokům konkrétních pojištěnců.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV