Ministr školství Robert Plaga bohužel hodil žáky i učitele středních odborných škol přes palubu. Například mimořádnou dotaci na notebooky pro učitele obdržely jen základní školy a víceletá gymnázia. MŠMT pro středoškoláky ze znevýhodněného prostředí neudělalo vůbec nic.
Dlouhodobý přechod na distanční způsob vzdělávání postihl především učně, pro které je klíčová praktická výuka. Hlavní chybou bylo, že ministerstvo školství za celou dobu epidemie nezmapovalo, v jakém rozsahu na jednotlivých školách probíhá distanční výuka. Jsou školy, které se snaží dělat v rámci možností maximum, ale nelze zavírat oči před tím, že na některých školách je úroveň on-line výuky nedostačující. Žáci rozhodně nemají rovné podmínky a Robert Plaga neudělal nic pro to, aby podpořil školy, kde se z různých důvodů on-line výuka nedaří.
Pedagogická komora navrhovovala, aby byla vládní novela školského zákona doplněna o paragraf, že konkrétní pravidla distatnčního vzdělávání stanoví samostatná vyhláška. V ní mohlo ministerstvo ošetřit, v jakém rozsahu i jakou formou musí škola poskytovat výuku hlavních předmětů. Robert Plaga ale tento návrh z jara roku 2020 odmítl. Bylo by vhodné se k tomuto návrhu vrátit, když je evidentní, že k výpadkům v prezenční výuce bude docházet nejen v tomto školním roce, ale i na podzim.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV