„Když se podívám do evropských měst, podíl nákladů uhrazených příjmy z jízdného je daleko vyšší. I v Plzni, Ostravě nebo v Brně je „legitka“ daleko dražší než v Praze,” říká Witowski. (1) Odmítá výraznější zvyšování mezd a plánuje s ohledem na omezený provoz dokonce propouštění. Ještě včera se do DPP sháněli lidé pomocí pobídek, dnes je jich tam nadbytek. Cena jízdného je vždy a všude cenou politickou, pokud je městská veřejná doprava (MHD) ovládána politiky. Najdeme města, kde je dokonce i zčásti zdarma, aby byla pro občany atraktivní.
Cena jízdného v Praze je skutečně nízká a pražská radnice se bude muset rozhodnout, zda taková zůstane. Plány na změnu se v tisku sice objevily, ale vždy to byly jen výkřiky bez reálných podkladů. Nevíme, jak jsou využívány jednotlivé trakce, tj, metro, elektrické dráhy a autobusy. Nevíme, my občané, kolik skutečně stojí poměrové náklady na jednoho přepraveného cestujícího.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV